Jobbat..........

På nya jobbet i dag. Gick hur bra som helst. Träffade en arbetskamrat från samma vikariepool.Hon har jobbat i 8 år i den här poolen, och har haft jobb hela tiden. Hon jobbar 60-70 %, och tycker att det är jätteskönt att slippa alla kvällsmöten och dokumentation. Och bara vara med barnen. Jag fick ett samtal redan i går eftermiddag med förfrågan om jag kunde tänka mig att jobba på den här förskolan, och det tackade jag JA till. Så jag har jobb denna vecka i alla fall. Sen får vi se vad som händer nästa vecka. Det är roligt att se sig om lite. Man lär sig nåt nytt hela tiden och får tips och idéer. Ganska nyttigt faktiskt. Bra att ha med sig om det skulle bli fast anställning på någon förskola, i framtiden.

Det var skönt att vara ledig också. I måndags var det först veterinärbesök. Och sen träffade jag min arbetskamrat från förra jobbet. Vi var och fikade hos en annan före detta arbetskamrat, som börjat studera. Jättetrevligt.

I går gjorde jag först lite bankärenden, sen in i centrum och småhandlade lite. Sen åkte jag hem till stora sonen och sambon. Magen är så stor så stor. Nu är det bara att vänta, vänta och vänta. Det är ca tre veckor kvar. Sen blir jag farmor :-)

Ha det gott, alla.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Gunvor

Jättejättemysigt verkar det bli för dej.Allting ordnar sej till det bästa! Skönt att kunna känna sig fram o inte behöva ta första bästa jobb. Tänk va mysigt att bli farmor! Jag hoppas också få bli det nån gång.Chansen finns!
Ha det nu riktigt bra framöver! Kramar i massor!

Postat av: Paula

Men va bra det låter! Det är otroligt lärorikt att vara "hoppjerka" ibland, man blir mindre insnöad och ser hur andra har det! Jag jobbade några år som "inhoppare" på gamla Nordbanken, inom ett visst distrikt jobbade jag där det bäst behövdes, det var dessutom väldigt bra för min framtida "karriär", mycket personal och chefer som visste vem jag var..
Spännande att vänta nytt barnbarn förstår jag, undrar när mina bonusbarn kommer till skott, min dotter säger sig redan ha gjort sitt...men Fredrik är 28 år o förlovad, Tess är 24 och Veronica 20. Men tjejerna pluggar ju liksom Fredriks fästmö, så dom lär nog vänta några år till...
Ha en riktigt fin och skön första advent, hoppas ni också har av den vita varan så det blir riktig julstämning!/Kram

2007-11-30 @ 10:41:24
URL: http://paulaz.se
Postat av: Auriana

Det lär nog dröjja en 7-8 år innan jag får barnbarn.
Och jag kan *bara* bli mormor.
Men det ser jag fram emot. Gick med dottern i affärer idag.
Kollade hur otroligt mkt söta barnkläder det finns.
Det kommer bli bortskämda barnbarn.. Iaf lite lagom

Ha det gott och du... Jätte kul att du får att göra på en gång med barnen.

Auriana

2007-12-01 @ 01:06:19

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback