Hallå, där ute.........

Det var ett tag sen, men nu är jag inne och gästspelar. Få se om det blir mer tid för bloggen eller om det blir ännu mindre tid nu.

I går var det sista dagen på jobbet. SÅ JOBBIGT! Att ta farväl av arbetskamrater, alla goa barn och deras föräldrar. Usch, usch, usch. Men jag är helt överväldigad av alla blommor, presenter och snälla ord. Jag har aldrig tidigare på någon arbetsplats varit med om något liknande.

Min kollega (som gör sin sista dag i dag) och jag hade ordnat avskedskalas för barnen och arbetskamraterna. Vi får ju inte äta glass och kakor, men vi hade förankrat vårt kalasande hos föräldrarna och de tyckte att det var jättetrevligt att vi gjorde det här för barnen. Men en av cheferna måste ju komma med "pekpinnar" så klart. "Du vet ju att det inte ingår i vår policy att äta sötsaker på förskolan" säger människan. Då svarade jag - "Ja, jag vet det. Men nu är det vår sista dag och då blir det så. Punkt, slut!" Hon svarade inte utan gick in och satte sig på kontoret bara. Men i går var hon på chefskurs (kan hon behöva) och då hade vi fest så det sprutade glass, strössel, kolasås, maränger, kakor och popcorn ur öronen på barnen :-) Och dom var så glada.

Sen fick vi teckningar av barnen, och en korg full med Italienska godsaker av våra kollegor. Och under dagen så strömmade de in blommor och presenter av barn och föräldrar. Än en gång, jag är helt överväldigad.

1
Blommor och presenter från barn och föräldrar.

2
Korgen från arbetskamraterna.

Från cheferna så fick vi ett vykort som låg i lönekuvertet, och där stod det:

"Ett stort TACK för den tid du arbetat hos oss, Lycka till

Och det var allt!!!!!!!!!!!! Ingen har ringt, sagt eller gjort något annat för oss.

Men det är ju också därför jag slutar, men nu fick jag det än en gång "svart på vitt" vilken usel ledning företaget har.

Nu är jag ledig några dagar och sen får vi se hur mycket jobb det blir. I nuläget har jag ingen aning om vad jag gör från och med onsdag. Lite läskigt är det.

Men nu ska jag bara ta det lugnt och njuta några dagar. Jag fick ju lite spa-produkter i present, så snart ska jag in i duschen och bli ren och len i både kropp och själ. Sen ska jag gå ner till Malena, hon ska fixa ögonbrynen på mig. Jag ser ju inte själv att göra det.

Annars så har vi varit trötta och låga en lång tid. Kjelle har varit inlagd en gång till för hjärtat. Men tack och lov så var det falskt alarm. Men man blir ganska rädd. Nu har han börjat jobba heltid, doktorn ville inte sjukskriva honom längre. Men han är jättetrött, så det känns inte så jättebra. Men vi får ta en dag i taget.

Lite roligheter har vi i alla fall gjort sen sist. Vi har varit på konsert och sett Lars Winnerbäck. Hur bra som helst.

Abalone Dots
Abalone Dots, förband. Dom är jättebra och duktiga.

Winnerbäck
Och här Lars Winnerbäck. Han bjöd verkligen på sig själv, en härlig kväll.





Ett litet smakprov.

Ha det gott och tack för alla vänliga ord och omtanke om oss.

Kram!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Junitjej

Svar till Nilla: Lycka till med ditt nya jobb!!!

Trist att ledningen inte gjorde något mer för er!! Ni gjorde rätt i att äta en massa gott tillsammans med barnen!

Postat av: anna på jobbet

Hej gumman..lycka till med allt nu..sitter på jobbet just nu & ska jobba fram till 22..då får man kolla in lite bloggar emellanåt..
Man är bara en bricka i spelet..du har nog gjort rätt som slutar,ibland måste man gå vidare..
Hoppas allt är bra annars med er & djuren? Crisse är som vanligt..;) = bortskämd!!!!
Kram från oss...

2007-11-23 @ 17:34:45
Postat av: Paula

Ojoj va ynkligt av företagsledningen! Men jag förstår vilken turbulens du upplever nu, tänk att allt alltid ska hända samtidigt!
Önskar dig en massa lycka till och håller tummarna för maken, att han ska bli piggare och bättre dag för dag..
Kramar från pörtet!

2007-11-23 @ 18:00:45
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ninni

Oh va mycket presenter du har fått va kul!!

Vad gör det om barnen får äta godis nån gång...skillnad om man gör det ofta!!

Var rädda om er nu och njut av din lediga tid..så länge den varar!

Stoor kraaaaam

2007-11-23 @ 18:29:44
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Malena

Vad roligt att du är tillbaka :)
Måste kännas bra att ha fått så mycket respons från kollegor, barn och föräldrar. och nu väntar. Starkt av dig. Winnerbäck är underbar.
VI har precis kommit hem från resturanbesök och jag är alldeles proppmätt.
ha en trevlig Fredagkväll.

KRam Malena

2007-11-23 @ 20:23:24
URL: http://malenasplace.blogg.se
Postat av: Malena

"och nu väntar nya äventyr" skulle det ju stå, vet inte var texten tog vägen :)
Kram M

2007-11-23 @ 20:24:23
URL: http://malenasplace.blogg.se
Postat av: XENA

Maila mig så får du en ny länk..
Vill inte bli av med dig i bloggen så det så..
Kram
Xena

2007-11-23 @ 23:09:03
Postat av: Auriana

Barnen var ju glada iaf.
Chefen kan väl sitta på kontoret och dricka beskt kaffe. Hoppas hon fick ont i magen.
Kram Auriana

2007-11-23 @ 23:14:03
Postat av: Milla

Ååååå vilken skit-ledning!!! Men du, nu slipper du dem :)

Jobbigt med Kjelle, han måste ta det lilla lugna nu. Skrämmande att de inte vill sjukskriva honom... Det sista kroppen behöver nu är väl ändå stress....

Hälsa maken, och ha det så gott!!!
MASSA KRAMAR!!!!!!!!

2007-11-23 @ 23:49:45
Postat av: Helena

Skönt att det var falsk alarm för maken....jag förstår att ni är rädda att det ska hända igen.
Vad dåligt att chefen att klaga på eran avslutningsfest och dessutom inte personligen ta avsked av de som slutar.
Det löser sig säkert med jobb för dig ska du se.
Ha en mysig helg vännen!
Kram

2007-11-24 @ 09:29:02
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Lucas

Kul att läsa din blogg med allt ifrån biabäddar till
karamellströssel.
*Hemskt med arbetsledningen* jag har en bra ledning fast jag jobbar inom vården och åt kommun, får så mycket respons och det ger ju mer energi!
Hoppas du *hittar* ett jobb som ger dig energi och ork.
Och jag säger samma sak *Nej tack! Till hundvakt* Vi hade det för ett år sen, stal och förstörde i vårt hem.. aldrig mer.

Ha en bra dag
/Lucas

2007-11-27 @ 09:52:36
URL: http://pikkujussi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback