Besök hos pappa

I går följde Malena och Milton med hem till pappa. Han var i full färd med att klippa gräsmattan. Han är ju "bara" 95 år :-) Men "still going strong"

Pappa
Han blev väldigt glad över besök av dotter, barnbarn och barnbarnsbarn.
Malena
Malena tog över gräsklippningen, det är en hel del att klippa.
Pappa & Milton
Pappa tog hand om Milton i stället.
Milton
Godingen!!!!
106620-539
Mammas och pappas solur med vackra blommor omkring.

Jag hade ingen kamera med mig, typiskt. Bilderna är tagna med mobilen, men blev riktigt bra tycker jag. Skrev ut dom till mamma så hon kan titta på dom på sjukhuset.

Vi fikade med pappa och hade en mysig stund. Sen följde Malena med till sjukhuset på kvällen. Mamma blev jätteglad. Jag tror att dom fick kalla fötter på sjukhuset när hon kom tillbaka i ambulans. Och att jag sa några sanningens ord kanske också gjorde sitt till. I går var hon på ny röntgen. Hon har förutom lungemboli (propp i lungan) nu också lunginflammation och dessutom har man upptäckt att hon har kotkompressioner.

Kotkompression:
"Vanligt bland äldre i Sverige. En vanlig orsak till kotkompressioner är benskörhet, vilket främst drabbar kvinnor efter klimakteriet, kan dock även drabba män. Benskörhet i sig orsakar inte smärta, men det ökar risken för kotkompression som i sin tur orsakar smärta.

Kotkompressioner är sällan en följd av större våld, utan kan lika gärna uppstå vid vardagliga situationer som att böja sig framåt, ställa sig från sittande, eller till och med vid kraftig hostning eller nysning.

Smärtan vid kotkompression kan ofta medföra svårighet att klara sig i hemmet och många drabbade behöver sjukhusvård för smärtlindring och hjälp från t.ex. sjukgymnast med rörlighetsträning."

Så nu har man helt plötsligt en plan, hon står på kö för att komma till en geriatrisk avdelning. När det blir vet jag inte. Det kan väl ta allt från nån dag till ett par veckor. Dom kan när som helst ringa och säga att hon ska flytta. Men helst ser jag att hon blir kvar några dagar. Hon ligger ju fortfarande med syrgas. Men det vet man ju aldrig. Det är läget just nu.

Och jag då? Jo ryggen värker. Kan inte göra många knop för då blir det genast värre. Bara att ta det lugnt och vila, så gott det nu går med en mamma på sjukhus.

Vidare rapport följer.....

Ha en trevlig onsdag  ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna

Nu har ni gjort 2 st jätteglada genom erat besök!!! Betyder så mkt...
Se till att vila ryggen nu..inte "ska bara"...;)) (ska jag säga) Kram & krya på er..

Postat av: Tina

Hej, oj vad tuft det låter.
Du, pröva Linnex till ryggen. Det finns hos naprapater och kiropraktorer.
Hur bra som helst, starkt, antinflammatoriskt...
Kram Tina

2007-05-09 @ 11:00:56
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: Pialill

Härligt med 95-åringar som är still going strong. :-)
Härliga bilder också som vanligt.
Vila ryggen nu..jag ska läsa ikapp lite här. :-)
Kramkram

2007-05-09 @ 11:17:05
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Eva

Tänker på dej...vad tufft du har det nu...*kramar om*
Din pappa ser så gullig ut!
Hoppas att din mamma blir väl omhändertagen nu på sjukhuset...

Eva

2007-05-09 @ 11:39:13
URL: http://ehfwa.blogg.se
Postat av: Gunvor

Vad gulligt det ser ut med Milton hos gammelmorfar. Vilken tur att han är så pigg som han verkar vara. Och vilken himla tur att du röt till så din mamma verkligen fick hjälp! Och du själv då!Det är för olyckligt att du drabbades samtidigt också! Min gubbe dras med ryggskott lite då o då så jag vet hur du har det nu! Du måste ju vara extra rädd om dej nu om du ska orka med allt!
Sköt om dej nu så mycket du bara kan.
Kramar om dej!

2007-05-09 @ 12:28:00
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Åsa

Vad härligt att se din pappa se så "oförskämt" pigg och kry ut för sin ålder!
Han ser inte ut att vara 95 år!!!
Hoppas det löser sig för dinn mamma nu när du "morrat" på dom!!
Och så hoppas jag att din rygg blir bättre!

kram på dig!

2007-05-09 @ 17:59:15
URL: http://solskuggan.se/sickan
Postat av: Ninni

Goa bilder..din pappa ser jättepigg ut!

Har du ont i ryggen..det har jag med...aj,aj vaknade med det i morse och det kändes inte så skönt att sitta still på ett plan i flera timmar..kramen

Krya på dig!

2007-05-09 @ 19:50:05
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Gunvor

Hoppas det går bra med allt o att ryggen håller!
Jättekramar skickas!

2007-05-10 @ 11:11:22
URL: http://mammasbilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback