Aj, aj, aj

Jag har fått ryggskott, Pang, Pang, Pang!!!!

Skulle vara lite duktig i går. Har blitt lite intresserad av Feng shui, och skulle fixa till lite här hemma. Bestämde mig för att leta fram ett par gamla gardiner till köket. Efter lite letande hittade jag dom i en kasse längst in i en garderob. Och ja, jag vet hur man lyfter. Men det är inte så himla lätt när grejer står längst in och det är en massa bråte framför/ovanpå som måste lyftas bort först. Så det hände något med ryggen där. Det började molvärka lite och blev bara värre och värre. Under ca en halvtimme så accelererade värken från 1-100. Jag är helt handikappad, kan knappt klä på mig själv, eller ta mig upp ur soffan. Rör jag mig så krampar hela ryggslutet. Det blir till att ringa sjukgymnasten tidigt i morgon bitti.

Förresten, köket blev fint ;-)

Trots värk och svårigheter att röra mig så tog jag mig ut till bilen, men jag körde inte själv. Måste ju se till mamma. Malena och killarna kom också dit. Hon blev jätteglad och uppåt, även om det var tröttsamt med besök.

Men i dag var hon trött och kräktes i morse. Så jag fick skicka dit Kjelle för kontroll. Men då hade hon varit uppe och fikat, och mådde väl ungefär som i går. Så vi tar en dag i sänder.

Sen har Kjelle planterat och jag har dirigerat ha ha.


pelargon
Hängpelargon, det vill jag alltid ha.
106620-532
Kommer inte ihåg vad dessa heter, tror att det är en slags Petunia. Den
brukar blomma hela sommaren. Och framför blå Hänglobelia.
106620-533
Min stolthet, en övervintrad Mynta. Den har stått i förådet hela vintern, varken
ljus eller vatten har den fått. Döm om min förvåning när jag för två veckor
sedan hittade den i ett hörn och den var grön. Ställde ut den i solen och
vattnade lite och nu ser den ut så här.

Det har varit en härlig söndag, efter planteringen/dirigeringen satt jag i solen och läste. Har fått lite färg på näsan.

Ha en bra vecka ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Åsa

Surfina heter den blomman!!
Din rubrik är samma som min idag!
Skönt att din mamma piggar på sig lite och lite.

Var rädd om din rygg,hoppas du kommer fram till sjukgymnasten!
Kramen på dig!

Postat av: Anna

Ha ha..ja dirigera är bra att kunna!! Hoppas allt är bra förövrigt? Hur har det gått med den ena vovven?(kramperna) Kram & ha det gött.. ;)

2007-05-06 @ 19:23:23
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Hej Nilla!
Nu har jag läst i kapp här.. ja du den där sjukvården ska man skratta eller gråta. Inte klokt i någon ände.
Skicka hem gamla människor :-(
Tur ni haft tur med hemtjänsten i alla fall.
Jag tänker mycket på min mamma oxså.. herre min ge det går ju bara på ett håll nu. Nä man orkar inte tänka så.. skönt att det är någolunda och man får ta dagen en och en göra så gott man kan.
Inget kul du fått ont i ryggen din..
Vi var på vackra Österlen idag igen.. jag tras ditåt och där blir ju bara vackrare och vackrare för var vecka nu.. massor av nya blommor som kommit och stranden var het.. någon tog ett dopp faktiskt, fast det var svinkallt.
Ha de fint Nilla..
Kram

2007-05-06 @ 19:34:50
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nilla

Ajajaj....stackars dig som fått ryggskott, har aldrig haft det själv, men kan bara tänka mig hur ont det måste göra.
Hoppas du får all hjälp som finns imorgon, brukar nog gå över ganska fort när man fått rätt hjälp.
Jättefint du har fått i trädgården, och vilken kanon man du har som fixat det åt dig.
Hoppas du får en bra vecka trots allt, och att din lilla mamma blir bättre.
Må så jättegott.
KRAM

2007-05-06 @ 20:59:39
Postat av: pimpim11

Stackars dig med ryggskott inte kul alls.
Så fint du fått med blommorna.
Den där ovala blomlådan är så fin men den var lite dyr där jag såg den. /pimpim

2007-05-06 @ 21:46:29
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Anna

Tittar in & masserar ryggen lite :D

2007-05-07 @ 11:45:02
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Paula

Attans vicken otur du har! Hoppas du redan varit iväg och kurerat dig! Hjälper verkligen sjukgymnastik, är det inte bättre med en kiropraktiker eller naprapat när det är akut?
Hoppas det snart går över...kramar om!

2007-05-07 @ 16:50:48
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback