SÅ Trött!!!!

Det har varit en hektisk vecka. Personalbrist hela veckan. Jag tror inte att jag har haft rast mer en en gång på hela veckan. Nu äter vi ju lunch med barnen som tur är, så mat får man ju i sig i alla fall. Personalmöte en kväll. Och introduktion av en ny vikarie, hon verkar bra i alla fall. Men hon är inte på min avdelning, tyvärr. Och i dag har vi träffat ytterligare en vikarie. Hon var så där, tyckte jag. Men det blev bestämt att hon ska komma på måndag och prova under tre veckor. Ja ja, vi får se hur det går.

I tisdags kväll var Malena med hela familjen här. Vi fikade och kramades hårt, hårt. Och i onsdags åkte dom också till Thailand. Så nu är det tomt och trist här hemma.

I  torsdags eftermiddag var vi till banken med mamma och pappa. Nu har dom tagit ett seniorlån och köpt loss sin tomt. Pappa tyckte att det var "rent ut sagt för jävligt" att man ska behöva ta ett lån när man är så gammal, och desutom helt skuldfri sedan tidigare. Men det blir billigare än att hyra tomten. Och lättare att sälja villan med äganderätt i stället för tomträtt, när den dagen kommer. Och det gör den ju naturligtvis. Och sen kom det en tjej från kommunen till banken så att köpet kunde göras samtidigt som lånet togs. Och det var ju bra så behövde inte mamma och pappa gå dit också. Utan allt kunde göras klart på ett och samma ställe. Men det är skandal av kommunen att ta ett så hutlöst pris för en tomt som dom har betalat hyra för sedan 1969. Näst intill samma pris som för en ny tomt i kommunen. Dvs. dryga miljonen. I närliggande kommuner får köparna rabatt på mellan 50-70% när de köper loss sina tomter. Ja ja, nog om detta. Nu är det i alla fall klart. Mamma och pappa tycker att det är en stor lättnad att det är ur världen nu. Och det ordnade sig med tingsrätten som jag skrev om tidigare.

Nu hoppas jag på en lugnt helg med välbehövlig vila. Läsa böcker och titta på Melodifestivalen, och blogga lite. Jag lovade ju ett inlägg om djur jag träffade på Österlen en sommar, det kommer under morgondagen. Det är ganska söta djur

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Eva

Bra att det ordnade sej för din mor och far.
Ser med spänning fram emot att få läsa om djuren på Österlen!

Önskar dej den välbehövliga vilan, och ger dej en gohelgkram!

Postat av: Anna

Men...det låter inte bra att ha det så där på jobbet, det är ju ohållbart. Dessvärre tror jag att det är en ganska vanlig bild av arbete i barnomsorgen. Beundrar er, men tycker samtidigt det är viktigt att ni säger ifrån! Ha en skön helg. Anna

2007-03-10 @ 09:16:15
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad skönt att allt ordnat sig för dina föräldrar, och skönt för dig att det är helg.
Låter som din vecka varit jobbig.
Hoppas du får koppla av nu och bara ta hand om dig själv.
Vem tror du vinner ikväll?? Jag gissar på The Ark.
Kram från Nilla i Uppsala

2007-03-10 @ 09:29:17
Postat av: Anna

Hejsan, tittar in & kollar läget..ha det gött ikväll..& retsen av helgen naturligtvis ..:D

2007-03-10 @ 09:51:00
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Vilken tur att dom har er, dina föräldrar alltså! Vilken vecka du haft! Jag blir alldeles slut bara av att läsa om det!
Hoppas att du kan ta igen dej i helgen!
Ha det riktigt skönt!

2007-03-10 @ 12:13:58
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Gunvor

Vilken tur att dom har er, dina föräldrar alltså! Vilken vecka du haft! Jag blir alldeles slut bara av att läsa om det!
Hoppas att du kan ta igen dej i helgen!
Ha det riktigt skönt!

2007-03-10 @ 12:16:29
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Ninni

Skönt att det ordnade sig..men rent bedrövligt ändå, dryga miljonen skandalöst tycker jag!
Undrar hur mycket pengar dom har lagt ner på hyra??

Ha en skön lördag, kramen

2007-03-10 @ 12:34:59
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback