Har faktiskt.....

Stannat hemma från jobbet i två dagar. Och har jag vilat då, kanske någon undrar. Hrm, inte så värst mycket.  Jag har ju inte haft feber och sånt som har hållit mig fjättrad vid sängen. Behövde bara ha närhet till toaletten, om jag så säger.

Så jag passade på att dokumentera och förbereda för alla utvecklingssamtal. Egentligen inte riktigt klokt, men nu har jag jobbat undan massor som har hängt över mig. Jag har suttit sammanlagt 7 timmar i går och i dag. Men det sätter jag ju upp på mitt timkonto, men under annat datum (om ni förstår) Hur har ni andra inom barnomsorgen, det verkar som de flesta får tid för sånt här på dagarna. Vi har på heltid 40-timmars arbetsvecka minus 1.25 tim/vecka avsatt för p-möte och dokumentation. Som vi då ska göra utanför schematiden.

kura skymning

Men jag hann med att kura lite skymning i går eftermiddag. En kopp rosente från Österlen, kex och ost. Och till detta en film.

efter 10  malou

I dag började dagen med "Efter 10" och Malou.

marmeladkokning  marmeladgodis

Det var marmeladkokning och marmeladgodis. Så mycket olika sorters marmelad det finns.

mark

Och här en av mina favoritfinnar, Mark Levengood. Jag har en i Säfsen också. Men just nu är hon ju i Alfta.
Hej Paula!!!

rymdgubbe

Och rätt som man sitter där och tittar på Malou, så dyker det upp en rymdvarelse utanför fönstret ;-)

Och här kommer "Dagens väder"

sn?

Snö!

sn?n ?r borta

Barmark!

solen skiner

Och en timme senare skiner solen!

Nu har jag haft en liten pratstund med min lilla mamma. Och det gjorde mig väldigt orolig. Hon har fått tid hos doktorn i morgon vid tvåtiden. Jag ska ju jobba i morgon och det är bara sjukt på mitt jobb fick jag höra i dag. Dom ringde redan på förmiddagen och undrade hur man skulle göra med astmamedicin till ett barn. Både jag och den andra som brukar ge honom den var  hemma. Han ska nämligen inhalera. Så jag vet att jag inte kan komma ifrån, vi har dessutom maskerad på förskolan i morgon. Hon skulle fråga grannen om han kunde köra henne. Annars blir det färdtjänst och det vet man ju hur det är. Ibland kommer dom och ibland inte. Då blir hon ju orolig och stressar upp sig. Sen är hon lite ostadig och ibland lite virrig.
Varför finns det inte vård av gammal förälder? Likväl som man behöver vård av barn - dagar så behöver man vård av gamla föräldrar - dagar. Samhället är inte till för gamla människor. Så nu oroar jag mig för det. Alltid är det nåt.

Men nu har maken gjort en härlig pastasås. Tackar, tackar. Så här ska nu ätas, mums!

Trevlig kväll ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: anna

Ahhh crisses favorit skog!!!! Väsbyhems gubben känner man ju igen ;))
Ha det gott gumman!

Postat av: åsa

Ja det var väldigt omväxlande hos dig!:)
Ha det bra!
Kram!

2007-03-20 @ 18:43:51
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Ninni

Mår du bättre nu då??

Jag har önskat många gånger att det hade funnits vård av förälder..det hade varit skönt!
Men jag har förstående kolleger så dom har räddat mig många gånger så jag har kunnat åka ifrån!

Vi har inte avdrag för möten, däremot har jag fem timmars planeringstid i veckan på heltid!
Så vi har en heldag i månaden, plus att jag kan gå hem tidigare och planera, eller spara på mig!

Ha en skön kväll, kram

2007-03-20 @ 18:56:21
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Jag såg oxså Malou efter tio.. har gjort det nu några dagar.. "Utanföskap" är ju temat där denna veckan oxså. Gillar det programmet som är så omväxlande och där finns alltid något för alla smaker. Visst såg marmeladen god ut och så många sorter de hade där.
Mark Levengood gillar jag oxså han verkar så väldigt mänskligt varm och omtänksam.
Även inslaget om psykos med kvinnan där var intressant.. allt vad gäller människor med olika sinnen och deras sjukdommar är jag intresserad av oxså.. skulle nog blivit någon sorts psykolog eller något ditåt :-)
Gamla föräldrar ja.. jag vet hur du känner, jag har ju oxså en mamma som behöver mej. Färdtjänst okej det är bra, men visst vill man helst vara vid deras sida då de ska på alla tillställningar med sin hälsa.
Ha de nu så gott och va rädd om dej.
Kram på sej

2007-03-20 @ 19:36:57
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Pialill

Hoppas magen känns bättre nu.
Kul att se "Dagens väder".....Så var det häromdagen hos mig..snö, hagel, regn och så lite sol på det.

Tack för dina ord om Kickan. Hon är vackrare än någonsin nu ikväll. Nybadad och fluffig, dessutom luktar hon gott..hihi. Vet inte om du läst om mitt katt-dilemma, men hon ligger ju ofta på gräsmattan och spanar, och grannkatten använder min tomt som toa. :-(
Krya på dig i maggen..och kram på dig.

2007-03-20 @ 20:00:56
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Nilla

Bra att du valde att stanna hemma, men jag vet, det är inte lätt. Speciellt inte när man vet att det är krisigt på jobbet. Men du gjorde så rätt.
Skönt också att du fått utvecklingssamtalsunderlagen (oopps vilket långt ord) undanstökade, sånt kan verkligen hänga över en.
Vi har tidigare haft 1,5 timmars arbetstidsförkortning för barnskötare och 2 timmar för förskolärare i veckan för planering.
Nu har vi provat att schemalägga allt, så vi ska inte behöva göra något hemma på kvällstid längre.
Känns faktiskt skönt, man hinner ganska mycket när man har planeringstid på schemat.
Vi har 5 ansvarsbarn var, så det är bara dom jag behöver tänka på när det gäller portfölj och sedan samtal.
Nu när jag går på föreläsningar, eller som på fredag då min avd ska åka till stockholm på studiebesök på en förskola, blir det komptimmar.
Nu håller jag både tummar och tår för att du får semester efter påsk så ni kan åka till Österlen.

Stor kram från Nilla


2007-03-20 @ 20:45:20
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Eva

Låter gott med rosenthe från Österlen...
Förstår din oro över din gamla Mor.

Kramen

2007-03-20 @ 22:07:16
URL: http://ehfwa.blogg.se
Postat av: Anna

Hoppas det ordnar sig för mor? Nää färdtjänsten är kass likaså hemtjänsten & ännu värre blir det med privatiseringen *suckar*...Kram på dig, se till att samla krafter till helgen då kommer Ninni!!

2007-03-21 @ 07:03:26
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Zassi

Vad du hunnit med mycket!! *imponerad*
Men du vad galet att du jobbar när du är hemma och är sjuk! Tur du kan sätta det på andra dagar...
Har ingen erfarenhet av ditt yrke, sitter Q-ansvarig på mitt jobb..
Vilka härliga utebilder! Så vackert när solen skiner :)
Roligt att vi får se din dag! Det var ett bra tips :) Det borde vi få se mer hos alla!

Det är ett elände när ens föräldrar blir sjuka!
Jag följde nästan alltid med pappa på sjukhuset (när han levde) och mamma följer jag oxå. Det ger en trygghet och jag tror läkarna tar det på större allvar när dottern är med - inte bara en "följeslagare" eller vad det kallas för..

Hoppas du är piggare nu! Bamsekramar till Dig och tack för ett bra inlägg. //Zassi

2007-03-21 @ 08:14:41
URL: http://katterochpasta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback