Gott och blandat!!!!

jag & Milton

I lördags var vi i Williams skola på "Öppet Hus" sen följde vi med ner och fikade. En syssling till killarna var där med sin mamma. Bara några veckor (tror jag) äldre än Milton. Så jag gosade med två gulliga små killar. Och blev full med barnkräk och dreggel. Dom stora spelade spel med morfar.

När vi kom hem fick vi besök av stora sonen med flickvän. Dom stannade på middag. Vi hade en trevlig kväll. Strax innan dom skulle hem kom Oskar, som hade spelat data hela dagen. Dom var 12 stycken delade i två lag som spelade mot varandra. Så i går träffade jag alla tre barnen, dock inte samtidigt.

dansande hundar

I dag var det hundvård igen. Här två glada "dansande" flickor. Äntligen är det över!!!

106620-289  konståkning2

Och samma sak sa jag. Äntligen över. Slängde mig i soffan och tittade på konståkningen sen. Ryggen och armarna värker något förskräckligt.

Och nu har jag gjort
Paulas lammgryta, dock på kalkonkött. Ska bli spännande. I går åt vi kåldolmar från Ingelsta kalkon. Med potatis, sås smaksatt med svart vinbärsgelé, lingonsylt på Hälsingelingon, sallad och till detta ett mustigt rött vin. Husmanskost och vin är mums fillibabba. Vinet kommer verkligen till sin rätt. Mmmm

Ha en trevlig söndagkväll

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Malena

hej mamma det va trevligt att ni kom förbi i lördags och fikade lite. Gustav är bara fem dagar äldre än Milton.kram på dig. om du orkar så är det bara att komma förbi någon dag i veckan.

2007-01-28 @ 19:51:01
Postat av: Kaffebönan

Tänker oxså göra Paulas gryta någon dag..
Verkar kalasig.
Lugna gatan här i helgen och visst är det skönt det oxså. Regnet öser och allt vad snö var är borta..
Kram o natti

Postat av: Moi

MMMMM jag gjorde samma sak innan middagen idag. Jag slängde mig på soffan och såg på konståkningen på TV. Var lite trött efter jobbet och skulle varva ner en stund tänkte jag. Men sen så piggnade jag till och fick lite gjort idag med.

2007-01-28 @ 23:15:15
URL: http://buzfamily.blogspot.com
Postat av: Åsa

Morning!
Du verkar hafr en skön helg!
kramen på dig!

2007-01-29 @ 06:33:42
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Karin

enormt söta vovvar ser jag:)

2007-01-29 @ 10:01:02
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Gunvor

Härlig helg med barn o barnbarn. Jag har den äldsta dottern som bor nära.Mellan barnet bor i Stockholm så henne träffar jag inte så ofta. Sen är det den yngste, sonen , han är också borta nu o jobbar. han trivs i fjällvärlden på vintern. Så där är han.
Söta vovvar!! Och va härligt att få gosa med bebisar! Avis!!!!

2007-01-29 @ 12:17:31
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Eva

Vad söta dom är flickorna, när dom ~dansar~ efter pälsvården!

Vet inte om jag ska ha två bloggar...noggen är rätt seg, men där kan jag göra mer med sidan...
Såg faktiskt att du är en cockerspaniel *ler* så jag blev nyfiken häromdagen och testade mej också...jag blev en sån där engelsk bulldog!?!

2007-01-29 @ 17:31:48
URL: http://www.mormorsrutan.blogg.se
Postat av: Åsa

Jodå...bilden är tagen idag!!
Ingen snö alls på sydkusten.
Var kanonfint väder där!

Här ute finns några centimeter kvar.....tyvärr :(
Kram!

2007-01-29 @ 17:49:26
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Ninni

Vilken söt unge!!Maten lät verkligen jättegod!

Fick du träffa alla barnen va mysigt!!

Ha en goer kväll med Saltön, kramen

2007-01-29 @ 18:01:26
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback