Trött

Milton

Milton, mormors älskling. En av dom, har flera som ni vet.

106620-329

106620-330

106620-331

Sötnosen!

Vaknade i går (lördag) av telefonen, ja klockan var faktiskt 9.00. Men jag behövde sova. Malena ville ha barnvakt. William och Oliver skulle på hockeyträning. Ja nu har Oliver också börjat, dom får lite att göra med tre killar. Milton var förkyld och temperaturen var - 10 grader,(ute alltså). Så Malena tyckte inte att det var bra för Milton att vara på hockeyträning,  då fick mormor ställa upp. Det var ju bara kärt besvär, trots att det rosslade oroväckande i bröstet på honom så var han glad och snäll som vanligt. Han blev lite gnällig efter ett tag, men det var bara att fixa lite tillägg. Han åt och sen somnade han i famnen på mormor. Vilken underbar stund, bara Milton och jag i hela världen. LYCKA!!! ÖGONBLICK!!!EN STUND ATT BARA VARA!!!

Sen ramlade mormors stora älsklingar in med dunder och brak. En annan sorts LYCKA!!!  Oliver berättade att han hade halkat på isen :-) Det gör ingenting sa jag. Alla kan halka. Han tittade ilsket på mig, och sa - NEJ inte alla, JAG halkade. Ja ja, svarade jag, men det gör ingenting, för alla kan halka. Ännu ilsknare - NEEEJ, inte alla, JAG HALKADE!!! Mormor blev helt dumförklarad. ;-)

På eftermiddagen fick vi besök av stora sonen med sambo. Dom hade vänligheten att tala om att vi skulle få bjuda på skjuts till Arlanda om några veckor. Klockan 4.00 på morgonen!!!! Dom ska åka till Thailand. Ska bara vara borta i 4 1/2 vecka. Orättvist, nej då!

Annars då? Jo Melodifestivalen måste väl gås igenom. Jag är nöjd, Ola Sala & The Ark, vilken höjdare. Kan det bli bättre? Visserligen så ska ju Sebastian, Måns Zelmerlöw, Magnus Carlsson och Nanne vara med nästa vecka. Sen har vi ju Magnus Uggla, Andreas Johnson, Sarah Dawn Finer och Caroline af Ugglas också förstårs.Men det ska mycket till om någon ska toppa detta. Men det är min åsikt.

Har jobbat i dag, hemma. Barndokumentation. Är alldeles trött i både kropp och knopp. Tog mig en promenad före maten, på egen hand. Inte ens en endaste hund fick följa med. Skönt. Nu har vi ätit lite god mat och druckit ett glas vin (så här på söndan) . Nu är det ryggläge i soffan som väntar.

Ha en bra vecka, Kram!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Zassi

Men vilken sötnos :)
Förstår att mormor är stolt!

Tokroligt att The Ark och Marie gick vidare... själv röstade jag på Jessicas låt Kom.

Ha en skön söndagskväll - nu ska jag ta ett fotbad...

//Z

Postat av: Åsa

Vad du varit på G idag!Flitig så!
ha det gott i soffan!
kram!

2007-02-11 @ 20:01:22
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Anna

Ja, det ska ju va nåt speciellt detta att få barnbarn. Gullig är han den lille på bilderna. Jo, det var så kul att ha Bosse här.Funderar allvarligt på valp till sommaren. Min granne har erbjudit sej alldeles självmant att vara dagmatte. Ha det gott i veckan. Anna

2007-02-11 @ 20:19:35
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: pimpim11

Vilken härlig mormor du är även om du inte alltid
"hajar" enligt Oliver.
Skönt att åka till thailland.
Vad mycket du hunnit med i helgen. Ha en trevlig kväll. /pimpim

2007-02-11 @ 20:25:04
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Kaffebönan själv

Härlig unge det där.. Gud vad jag längtar efter de där små nu.. Mina är ju stora och man vet aldrig.. kanske inte blir fler, men hoppet sinar aldrig. Mannen har ju två barn (Mina bonusbarn) och där vet man aldrig när små barnfötter springer tripp trapp..
Du och jag tycks ha lika smak, då det gäller artister.. ser det som du..
Ha de.. tjingelong

2007-02-11 @ 20:37:40
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh vicken raring. Visst är de gulliga. Puss från mig !

2007-02-11 @ 20:51:50
URL: http://buzfamily.blogspot.com
Postat av: Pialill

En sån liten sötnos.

Nej, det kan inte bli bättre. ;-) The Ark var överlägste bäst. Nästa vecka hejar jag på Nanne och Sebastian. :-)
Ha det så skönt i soffan..
Kram.

2007-02-11 @ 20:56:33
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Gunvor

Oj va härligt du haft det med barnbarnen. Och vilken gullplutt den lille. Va härligt att få gosas.Jag har träffat mitt äldsta b.b.i dag. Jag var ute en sväng med sparken o det var så himla kallt så jag åkte in o värmde mej hos honom. Man har ju suttit vid TVn hela dan o kollat på sport.
Melodifest. missar jag varje helg bara för våra danser. Men Lets Dance tittar jag på. Nästa gång hoppas jag Brandeby åker eller Ryding.
Eller skit samma förresten!
Ha en bra vecka.

2007-02-11 @ 21:07:16
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Eva

Vad gullig han är lille Milton :)
Förkylningstider nu...mitt lilla barnbarn är också förkyld, så hon har fått skjuta upp inskolningen på dagis imorgon.

Önskar dej en god natt.
Kramen

2007-02-11 @ 22:38:46
URL: http://www.mormorsrutan.blogg.se
Postat av: Ninni

Åhh vilken fin kille...förstår att du njöt att få honom alldeles för dig själv!

Ha en skön dag...kramen

2007-02-12 @ 07:57:54
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ewa

Hejsan Nilla!!
Vilken sötnos lille Milton:-))
Jag har 2 sötnosar hemma som har öppnat sina ögon underbart.
Ha en bra dag Kram Ewa

2007-02-12 @ 09:12:43
URL: http://www.hymmers.tk

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback