Helgen...........

Thailand

Till Thailand, är äldsta sonen med sambo på väg nu. Kjelle skulle köra dom till Arlanda kl 03.50 i morse. Klockan 04.05 vaknade vi av telefonen!!!!!!!!!!!!!!! Han hade ställt in tiden men inte satt igång klockradion. Gissa om han kom i kläderna fort. Tur det är nära, dom hann. Vi fick ett sms med gullig bild på dom från planet till Amsterdam. Där skulle dom tillbringa 6 timmar. Men nu sitter dom på planet till Bankok, dom är framme kl 07.10 i morgon bitti. Vi var hemma hos dom i går på lite Hej då - fika. Det känns lite jobbigt att dom är så långt borta och så länge. Dom kommer hem den 28 mars. Men jag tycker att dom gör helt rätt som reser och ser sig om innan dom skaffar barn. Själv får jag väl börja resa när jag blir pensionär. Men det är ju inte fel det heller.

I lördags morse var jag först på synundersökning. Det var 4 år sen sist. Synen hade blivit bättre på ena ögat. Så det är ju inte konstigt att glasögonen känns lite konstiga. Nu ska jag prova rumsprogressiva. Jag behöver bara ha läsglasögon men det behöver jag ha för att över huvud taget kunna se tex prislappen när jag handlar, för att kunna läsa recept och laga mat, för att kunna sitta framför  datorn och naturligtvis för att kunna läsa. Dom åker av och på hela tiden. Kan inte läsa en rad utan dom. Och det är ganska handikappande. Men med rumsprogressiva så kan jag ha dom på mig när jag går och handlar och när jag går omkring hemma. Så det ska bli spännande att se hur det fungerar. Jag får dom om ca två veckor.

Och sen var vi ju då hos Daniel och Erica. Efteråt åkte vi en sväng till mor och far. Daniel och Erica ställde sin bil där nu under tiden som dom är borta. Och sen ville dom också säga hej då till mormor och morfar. På kvällen var det så klart melodifestival. Jag är mer än nöjd med resultatet.

I dag har det varit lite segt. Inte så konstigt när man blir väckt kl 04.05. Hade svårt att somna om, halvsov mest. Sen en lång härlig frukost framför tv:n.

Resten av dagen har ägnats åt hundvård. Har kammat, badat och fönat både Greta och Havanna. Dom blev så fina så. Havanna ville inte vara med på bild, men Greta fastnade på några bilder.

greta

Greta i torkburen.

1

Fönad och klar.

2

3

Sötnosen :-)

Nu börjar det bli dags för lite middag här, och apropå det så har jag ju lovat Malena och Paula recept på svamppirogerna. Ja ja, det får bli nån gång i veckan. Ni får väl påminna mig om jag glömmer bort det.

Ha en bra vecka....................

 


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Kaffebönan

Thailand.. ja du visst skulle man vilja, men det blir en senare fråga för mej oxså. Klart ungarna ska åka om de har råd och tid. Mina var ju där över hela Julen.
Greta är så fin så :-)
Ha de gott
Kram

Postat av: Åsa

Åhhhh,vilka gottegrisar,dit ska jag med nån dag.
Får väl bli när barnen är utflugna iallafall de tre äldsta!

Så söt hon är,hunden.
Vad var det nu för ras??
Kramen på dig och hoppas du håller dig frisk,för detta är ingen hit kan jag säga!

2007-02-25 @ 19:59:10
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Nilla

Gokväll i stugan..
Ja visst blev det fint i rummet, och som det låter på min sambo så ska vi ta vårt sovrum nu också.
Vad härligt för er son att åka till thailand, slippa snö och kyla.
Vi har bokat en resa dit, men först i december är det dags att åka, känns som evigheter dit.
Föresten vad fin voven blev, jättesöt.
Ha en jättebra vecka du också.
Kram

2007-02-25 @ 20:26:23
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Gunvor

Åh nu börjar jag längta till våran resa också. Fast det dröjer nån vecka än. Måste börja titta igenom sommarkläderna. Ja det var tur det var nära till flyget för sonen. Vi har lite längre o måste planera resan till Arlanda också.Det är sällan det passar med tågtider. Vi brukar sova över på hotell Eurostop o lämna bilen där.
Va kul med nya brillor. Och vilken tjusig hundflicka
Hon ser riktigt stolt ut, nyfrissad o fin.
Ha det så gott!

2007-02-25 @ 21:03:58
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: fröken främling

hahahaha, sötaste hunden ju!
gillar din blogg^^

2007-02-25 @ 21:21:27
URL: http://melankoliskt.blogg.se
Postat av: Anonym

Man blir ju lite avundsjuk på Thaillandsresenärerna
Sol värme och bad.
Dina hundar är ju så söta /pimpim

2007-02-25 @ 21:45:33
Postat av: Milla

Härligt med Thailandsresan!!!! Och vi andra får väl som du skrev resa när vi blir pensionärer.......

Här bidde det inget hundbad idag heller.... Kamning är avklarad, men nä! Jag orkade inte!!! Och nu är det så längesen de hamnade i karet så de kan då vänta ett tag till ;o)

KRAMIZ!!!

2007-02-25 @ 22:39:40
URL: http://elmida.se
Postat av: Ninni

Thailand det låter helt underbart, dit skulle jag behöva åka och kurera mig!
Jag blir väl inte ordentligt frisk förräns värmen kommer!
Ha en skön dag i morgon, kramen

2007-02-25 @ 22:46:14
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Paula

Visst låter det härligt med Thailand, men visst händer det en del där borta...men det gör det ju överallt, man kan inte skydda sig, då får man stanna inom husets fyra väggar!"
Va trist det lät med kollegan på jobbet. Tur kanske ändå att hon tar sin mats ur skolan direkt, så slipper ni flera långvariga konflikter, även om det blir jobbigt att söka o introducera ny personal igen!
Hoppas du klarat dig från förkylningarnas grepp, det har inte vi, har snörvlat ikapp hela helgen och varit riktigt sega.
Ha en fin vecka, ni har väl sportlov nu? Är du ledig nåt?

2007-02-26 @ 13:16:25
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Nybadad & fin!! Går ej att kommentera på senaste inlägget så jag gör det här istället ;)
Man blir ju gråtfärdig när man läser din historia...känner så väl igen din historia..*snyft*..första hunden glömmer man aldrig! Kram på dig..

2007-02-26 @ 20:56:09
Postat av: Gunvor

Tänk jag har aldrig haft hund.Och jag som älskar djur, helst katter o hundar. Min äldsta dotter har ju haft hund. Rocky som jag berättat om i bloggen ibland. Men nu är han tyvärr i himlen.Dom gjorde slag i saken för en månad sen. Det var så hemskt när hon ringde o berättade om det. Men han var ju ialla fall 12 år och hade krämpor lite här o där.
Nu är det överstökat och det har gått riktigt bra för alla inblandade.
Ha det gott!

2007-02-26 @ 21:53:06
URL: http://mammasbilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback