Mot Österlen...........

l?mnar stan

Lämnar Stockholm klockan är 06.30, långfredag.

l?mnar stan2

Äntligen på väg, bilen är lastad med både katter, hundar,
tonårsson, moped och diverse andra prylar.

v?ttern1

Första rasten. Ovanför Vättern, så otroligt vackert. Lite
blåsigt och kylslaget men så himla gott med kaffe och macka.

v?ttern2

v?ttern3

skylt1

Börjar närma oss, men det är en bit kvar än.

lunch

Lunch på Mc Donald´s i Hässleholm.

skylt2

Svänger av mot Simrishamn/Ystad, skönt. Vi kommer
närmare och närmare.

havet

Nu ser vi HAVET!

skylt3

Nu är det inte så långt kvar.

n?rmar oss

Strax framme.

byn1

Nu åker vi in i vår "by".

byn2

Underbart!!!!!!!!!!!!!!

l?ngan

Äntligen framme.

scilla

Scilla överallt.

p?skmiddag

Och efter upppackning och en runda till Ingelsta Kalkon
och Konsum så fick vi til en riktigt god påskmiddag på Långfredagskvällen.

Sen har vi varit på middag och ätit gott och haft trevligt. Jag har tagit några härliga promenader i den vackra omgivningen. Tagit fina foton, men det går trögt att ladda upp, så jag vet inte om jag lägger ut dom nu under veckan eller om jag väntar till vi kommer hem. Vi får se. Nu är vi uppkopplade gratis under helgen, men i veckan blir det bara på kvällarna. Så den som inte får besök av mig får inte bli besviken.

Hoppas att ni alla har haft en bra påsk. Jag har det underbart här på Österlen, slappar, läser böcker, promenerar och tänder en och annan brasa i kaminen.

Ha det gott alla ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Så skönt ni har haft det...ser underbart fint ut! Men våren verkar inte ha kommit så långt i Skåneland heller!

Här är det snö idag, men det kanske du såg när du tittade in..och ni har snö hemma också!

Ha det bra Nillavän, kramen

Postat av: Åsa

Åhhh,det både ser och låter härligt!
Kram på dig!

2007-04-09 @ 12:44:47
URL: http://solskuggan.se/sickan
Postat av: Pialotta

Jaaaaaaaaaaaaaaa känner igen mina vägar:-)
Lite synd att vädret vände sig om för ett tag. Här nere har vi verklig Vår.. men April är alltid lite lurig. Till helgen ska det bli "sommarvarmt" upp till 20 grader.
Jag har precis lagt upp lite foton på min hemsida..
Bl.a tidig Vår på Österlen.
Ha de fint o njuuuuuuuuut
Kram

2007-04-09 @ 14:46:38
URL: http://Kafferasten.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh så vackert förstår att du vill till Österlen.
Jag vill oxå ha sommarhus.....
kram pimpim

2007-04-09 @ 16:20:10
Postat av: Nilla

ååå vad jag är avundsjuk på dig som är i skåne. Härligt att höra att ni har det så bra.
Skönt att få komma iväg och bara "vara".
Må så gott.
KRAAM från Nilla

2007-04-09 @ 16:58:02
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Paula

Så ska det låta! Denna resa kan göra underverk för dig! Att det inte varit så varmt och skönt har faktiskt mindre betydelse, för att komma in efter en nyttig promenad i kylan är såå skönt, och man är så nöjd med tillvaron! Hoppas du har läst några bra böcker som man kan få tips om!
Kram o välkommen hem så småningom...

2007-04-09 @ 19:24:35
URL: http://paulaz.se
Postat av: Eva

Hej min vän, vad mysigt det ser ut på bilderna, och låter med brasan i kaminen...
Jag blev så glad för att du tittade in hos mej, ha det så fortsatt jättegott tills vi skrivs igen!

Kramen från Eva

2007-04-09 @ 22:53:16
URL: http://ehfwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback