Sommarhelg på Österlen

I slutet på September, fantastiskt. Vilken härlig långhelg vi har haft. Med sommarvärme, släkt, goda vänner och massa trevligheter. Här en härlig bild från Sandskogen i Ystad, syrran och jag låg i bikini på stranden hela fredagen. Så skönt. Vi köpte med oss goda mackor och kardemummakaffe från Maltes mackor i Ystad.
Sandskogen

Vårhallen

Vårhallen utanför Simrishamn.

Nypon

Nyponbuskarna är så vackra nu.

Nyponblomma

Och en och annan blomma sitter kvar bland nyponen.


Stenar

Vackra stenar på stranden.

Äppelmarknad

Och naturligtvis Äppelmarknaden i Kivik.

106620-61

106620-62

Äppeltavlan

Äppeltavlan.

Det var så mycket folk så man kom knappt fram. Vi köpte jättegoda grillade mackor med getostkräm, honungsglaserade äpplen, paprika och ruccolasallad. Mums :-) Vi satt nere vid vattnet och åt. Härligt. Sen blev det kaffe och äppelmuffins. Men det var varmt och jag längtade hem till "min" by, så vi blev inte kvar så länge. Annars så hade det ju varit trevligt att lyssna på Peter Jöback. Men orken tog slut.


Äppelodling

Äppelodlingar finns det i massor.

Vi fick ihop lite äpplen på vårt eget träd som vi har med hem. Längtar redan tillbaka. Men nu väntar jobbet i morgon igen. Och jag som är såååå trött.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh..stryk ska du ha..he he..men så fint det är där nere!!! *längtar*..Jag har bytt bloggadress så du vet..du får den nu med detta inlägg..kram!

Postat av: Pia

Javisst så vackert.. Jo du vi skulle haft namnskyltar på oss så vi hade vetat.. inte lätt bland så mycket folk. Så ni var inte då stjärnan sjöng, lite synd för det var faktiskt kanonbra.. En del låtar jag aldrig hade hört honom i och han bjöd verkligen på sej själv. Sjunger jättebra. Tyvärr så fanns det en hel del ryggar framför mej, så det blev inget närfoto.. kunde med nöd o näppe få till ett på långt håll. Nu kan du se min fotovisning om du vill i hemsidan.
Trött ja du det är klart du är efter så mycket frisk luft. Så ni låg i bikini.. ja det är inte redigt vettigt att det är sommar ännuuuuuuuuuuuuuuu.
Kram o lycka till på jobb.

2006-09-26 @ 00:16:29
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Åsa/SOLSICKAN

Åhhhhh,stranden....vad gott det lät!!!!
Jag älskar stranden!!!
Kram!

2006-09-26 @ 07:42:07
URL: http://solsickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback