Höstpromenad

Höstbjörk

Nu börjar löven gulna.

Nypon

Visst är det vackert med nypon!

Kjelle

Här står "gubben" och tittar ut över vattnet.

H & G vid vattnet

Undrar om vi ska våga bada, nej då kan vi ju förstöra pälsen. :-)

Fysingen

Sjön Fysingen.

Trädstam

En vacker trädstam som solen lyser på. Och sjön i bakgrunden.


 Jag själv

"Gumman" her self :-)  (eftersom jag kallar Kjelle för gubben, så måste jag väl i rättvisans namn kalla mig själv för gumman, eller hur?)

Rönnbär

Och sist men inte minst, rönnbär. så vackert. Och det finns massor. Blir det en sträng vinter då? Eller hur är det?

                                              *****************************************************

Vi hade en jätteskön promenad utefter sjön Fysingen, med Havanna & Greta. Vi har ju bara bott här i ett halvår, så nu utforskar vi omgivningarna. Vi kommer visserligen från grannkommunen, men då höll vi oss till grönområdena där i kring. Få se var vi hamnar nästa gång. Det var bara ett minus med Fysingen. Jag plockade bort 4 fästingar på Havanna när vi kom hem. Annars så var det ett fint strövområde.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh så skönt det ser ut?? Där har man ju oxå gått några gånger m hunden..fint där vid sjön..*fniss*..ha en bra dag!

Postat av: Åsa

Vilken härlig promenix ni har haft!
Fina bilder!!
Ha en bra dag!

2006-09-17 @ 09:06:26
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Pia

Visst är det härligt i naturen nu.. friskare luft idag och ett fint valväder.
Har *valat*.. nu får vi se vart det bär hän..
Ha de gott kram

2006-09-17 @ 19:19:53
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ninni

Fina bilder...härlig höst. Idag regnar det här...nu känns det ruggigt.
Det där med rönnbären...man säger väl olika i Sverige, här i Värmland säger vi mycket bär, mycket snö.
Men en del säger tvärsom, för att rönnen klarar inte av både snö och en massa bär!
Vi lär väl få veta i sinom tid, ha en bra dag!!

2006-09-18 @ 07:27:00
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Pia

Nu kan du hämta en kaffeglassdrink inne hos mej.. ta med den till din egen tv-soffa och njut av höstens goda...

2006-09-18 @ 11:54:48
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Paula

Jag minns att det var mycket rönnbär i fjol o då blev det mycket snö...men jag blev snabbt rättad i bloggen, fick en länk till Expressen där experterna helt nobbade alla såna tankar!! Så¨int vet ja..men jag tror o hoppas iaf!
Visst är värken bättre, synd bara att det numera tar en vecka att återhämta sig efter en skogstur...
Ska försöka komma ut någon mer gång innan dom börjar skjuta i skogarna, för då håller jag mig hemma, haha!
Härliga höstbilder, tog själv några igår, men nu har jag ju inte lärt mig att publicera dem i nya versionen av bloggen, haha! Ska ringa dotra i kväll o få mig en snabblektion/Ha en bra vecka du med!/Kram från pörtet

2006-09-18 @ 18:07:50
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback