God Natt :-)

Trött barnvakt

Så här kan det se ut när mormor är barnvakt och föräldrarna är ute och äter på restaurang med sina vänner. Morfar tog kortet i våras.

I dag har det gått i ultrarapid. Långfrukost, lite strykning och sen åkte sonen och jag iväg och fixade pass. Men utan fadern, inte tänkte jag på det inte. Fick ringa efter honom så han kunde skriva på att han är vårdnadshavare han också. Så nu får vi se om det blir någon resa för oss. Den som lever får se. Tanken var att vi skulle åka på en långweekend med Malena & Jimmy. Och lilla Milton så klart. Men vi får se hur det blir med den saken. Men nu har vi i alla fall snart pass.

Sen tog jag en promenix med vovvarna, åt lite lunch och slappade framför tv:n en stund. Hade lite inspelat som jag inte hunnit med i veckan. Sen drog vi iväg till Ikea, dom har ju långlördag sista lördagen varje månad. Kom dit strax före kl 19.00. Jätteskönt, inte alls mycket folk. Gick bra att komma fram, trampade inte på en enda själ. Annars blir jag himla stressad och irriterad. Tycker inte alls om att handla när det är mycket folk. Blev ett skåp och en lampa till tvättstugan, en skön svankkudde till min schäslong, ett lakan som skydd för katt och hundhår till densamma, en korg att ha alla medikamenter i som står och skräpar på bänken i köket. Och som vanligt så var det några grejer som jag skulle ha som inte fanns på lager. Så är det ju nästan alltid. Och vet ni vad, dom har redan börjat sälja julpynt på Ikea. Det är ju inte riktigt klokt.

Trötta som vi var så blev det vägen förbi Mc Donalds. Sen Kvarteret Skatan och Brottskod försvunnen. Och nu blir det God Natt....

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Åsa/solsickan

Mysig bild!!!!
Hoppas du sovit gott!
Ha en skön dag!
Kram!

Postat av: anna

Jaha ja..är det så där man passar barn barnen..he he..skoja bara..ser otroligt skönt ut!!! Dom har tur att mommo finns där för dom...ha en skön söndag..*gäsp*..nu blir jag trött..he he..

2006-10-01 @ 09:29:55
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Pia lotta

Ikea.. ett måste då och då, men som du skriver.. varför finns aldrig det man behöver?
Trötter där.. härlig bild på er.
Ha de gott i soffan :-))
Kram

2006-10-01 @ 11:35:00
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Paula

Undrar om inte Ikea satt i system att inte ha allt på lager?! Fniss, för kommer du dit o det inte finns, så går du iaf inte tomhänt genom kassan, eller hur? Och dessutom kommer troligen tillbaks snart igen, för att kolla om det kommit in på lager...det kallas smart marknadsföring
Jo, jag ser verkligen fram emot Ölandsresan, o jag läste att du förstod precis vad jag är ute efter! Just som du beskrev ska vi göra! Skiter i vad det är för väder, kläder finns ju så man kan vara ute!
Ha en bra vecka, var rädd om dig!/Kram

2006-10-01 @ 13:53:26
URL: http://paulaz.se
Postat av: Carina

kul bild! alla utslagna i soffan. :)

2006-10-02 @ 08:00:19
URL: http://inha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback