Böcker jag läst i sommar

Gomorron!

Kategori: Boktips: Här tänker jag skriva om böcker som jag läst.

I min förra blogg skrev jag om semesterns bokskörd, men jag tar det en gång till eftersom jag har börjat om med ny blogg.

"Vackra flickors lott" - Alexander Mc Call  Smith   Har även läst: Damernas Detektivbyrå & Giraffens Tårar, hög mysfaktor.

"Tillsammans är man mindre ensam" - Anna Gavalda Handlar om några udda existenser under ett år i Paris, deras ömhet, vänskap, utbrott och försoningar. Fyra personer som inte har någonting gemensamt från början och som under normala omständigheter aldrig hade träffats, men som alla har stora hjärtan. Rekommenderas varmt. Skulle gärna se att det blev en film om den boken. Gärna av Lasse Hallström. Skulle kunna bli något i samma stil som Chokolat.

Sommarens stora höjdpunkt:

"Potensgivarna" & "Rapsbaggarna" - Karin Brunk Holmqvist.  Rapsbaggarna handlar om två mysiga gamla bröder i Onslunda. Och Potensgivarna handlar om två gamla systrar i Borrby. Extra roligt när man känner igen trakterna i böckerna. (är ju sommarskåning) Men man måste nog vara lite äldre, och ha träffat på några gamla original för att kunna uppskatta dessa goa gamlingar. Jag kan varmt rekommendera dessa böcker. Jag njöt av varje sekund.

Sen är jag väldigt intresserad av olika livsfilosofier och har och håller på att läsa böckerna av James Redfield. Började bakifrån med "Elfte insikten - Shambalas hemlighet" Men har nu börjat från början med "Nionde insikten"

Sen väntar:
 "Tionde insikten" .
"Självkänsla nu! - Mia Törnblom
"Mellan köksfönstret och evigheten" Om kärlek, vänskap och arbete - Karin Thunberg

Och en hel del vanliga romaner. Om dessa återkommer jag i "Boktipset"

Trevlig läsning!!!!


Jag blir glad för kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback