Med risk för

att bli tjatig. Här kommer jättefina svartvita bilder på barnbarnen, som jag fick av Malena i dag. Men är man mormor så är man. Och stolt sådan dessutom.

Grabbarna

Så var så goda, William, Milton & Oliver.

Milton

Milton.

Såååååååååå goooooooooooaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

             ********************************************************************************************

I går kväll var Malena, jag och Milton in till stan. (Sthlm alltså) Satt i kö 1 timme. Det är då man undrar varför man bor här. Men å andra sidan åker jag inte in till stan så ofta, och speciellt inte en vardagskväll. Trött va jag också, men efter en kopp kaffe, en lingonbulle och lite funderande så bestämde jag mig för att följa med.
Malena ska börja sälja hudvårdsprodukter och det var möte för säljarna. Malena skulle lära sig nagelvård, och jag var med som gäst.
Fick sitta med händerna i handbad, och sen smörja in dom. Sen fick vi sitta två och två, och massera händerna på varandra. Och sist fick vi fila och måla naglarna efter konstens alla regler. Jättekul.

Hemfärden gick bra inga köer. Men det hade hänt en olycka i korsningen hemma. Tre brandbilar och en ambulans och två krockade bilar. Men vi kom fram emellan brandbilarna och tog oss över korsningen. Det var ingen som dirigerade så det var lite rörigt. Läskigt att vara så nära en olycka. Har inte hört eller läst något om den. Hoppas att det gick bra för de inblandade.

            *************************************************************************************************
Och i morse började jag kl. 7.00  Kolsvart ute. Trött!!!!!! Mysig frukost med liten tös. Tända ljus och småprat. Inskolning av nytt barn. Utflykt i skogen. Mysigt, glömde bort tiden. Sen lunch. Alla barn i säng. Torka bord. Sopa golv. Slut för i dag tack för i dag. På jobbet alltså!!!!

Sen började fritiden, eller vad det kallas.

Hem och ut med tre hundar. Byta från kladdiga, snoriga dagiskläder  :-)  till rena jeans och tröja. Till skolan och hämta Oskar ( i Sollentuna),  tillbaka till Väsby och tandläkaren med honom. Därefter raka vägen tillbaka till Sollentuna, igen. Dags för akupunktur för Oskars migrän (det funkar). Sen hem. Trött, stressad och med begynnande huvudvärk (inte så konstigt kanske).

Men då tog jag fram en påse med lingonbullar och gick ner till Malena och fikade. Milton skrattar och "pratar", han är så himla gosig. Rapade och kräktes och bar sig åt som små bebisar ska. William och Oliver levde rövare, som killar i den åldern ska. Mysigt.

Hem och åt hemlagad pizza som Kjelle gjorde. Och sen tv-kväll.

Hoppas på en lugnare dag i morgon, men vi får väl se :-)

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Vilka fina bilder, så snyggt med svartvita! Du har haft fullt upp ser jag..hoppas på en lugnare dag i morgon!
Har ni verkligen bara en till frukost, vi har huset fullt!
/Kramen

Postat av: Anna

Man blir ju aldrig trött på barn bilder!! Ha en bra dag...; )

2006-10-25 @ 10:19:16
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jösses människa att du orkar?????
Jättehärliga bilder på barnbarnen!
kram på dig!

2006-10-25 @ 11:03:26
URL: http://solsickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback