Jobbat i dag....

träd

Några alvedon, god middag  och sedan ryggläge. Det gjorde susen. Ingen sjuka i dag. Men är fortfarande trött. Nån som blir förvånad, eller? Har jag väl aldrig skrivit förut :-)

Men som sagt trött är jag, och ont i kroppen har jag. Dels av den stygga fibron, blir alltid sämre vid fuktigt och regnigt väder. Men det blev naturligtvis inte bättre av att kamma och bada hundar. Men det är sånt som måste göras. Och det är ju roligt med hundar.

Och man kan ju inte bara strunta i roliga saker för att man vet att man blir sämre av det. I bland undrar jag om jag gör rätt. Lägger den ena roliga saken efter den andra på hyllan för att klara av jobbet.

Man kanske skulle göra tvärtom. Bara göra det som är roligt även om det gör ont i kroppen, och sen inte klara av jobbet. Tidigare så gjorde jag en massa saker som jag inte klarar nu, cykla, åka skidor, sticka, baka, laga mat och pyssla i  trädgården. Men jag fixar inte både och. Men jag funderar starkt på att börja sticka igen,och baka matbröd. Det är ju så roligt att baka, och det luktar så gott i huset.

 Men då vete fåglarna hur jag ska kunna byta blöjor, klä på och bära små barn på jobbet. Men jag har nog för stark arbetsmoral för att göra så.Och sen så hör det väl till åldern att man ska arbeta och göra rätt för sig. Men som sagt, ibland undrar jag.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Har en systerdotter som har Fibromyalgi..jäkla otyg!

Men hur pallar du att jobba på förskola? Jag har det jobbigt som nästan ständigt går med värk i rygg, nacke och axlar.
Var rädd om dig, gör roliga saker...livet är NU!!
/Kramen

Postat av: Nilla

Ninni: Tack! För omtanken. Det går i perioder, senhöst, vinter och tidig vår (nästan hela året) är det ganska tungt. Jag jobbar 75%,har sjukbidrag 25% men det är i mesta laget. Men du har rätt. Man ska göra roliga saker. /Kram

2006-10-02 @ 22:04:41
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Ulle

hej hej! Kom in på din sida via Milla och läste lite snabbt här hos dig nu. Ser att du har fibro och det har jag precis fått diagnos på oxå (ja, jag har haft värk i många år iofs) Det är alltid intressant att kika hur andra med samma dumma sjukdom har det.

Tack så mycket för titten och hoppas du får en bättre dag i morgon!

Kram Ulle

2006-10-02 @ 22:19:46
URL: http://bergatrollen.se
Postat av: Carina

ta hand om dig! låter kämpigt med Fibromyalgi...

jag känner igen mig gällande arbetsmoralen, men jag sagt till mig själv att man måste göra något kul också som gör ens vardag lite bättre coh betydligt roligare. så gör det du med. gör det du tycker är roligt.

2006-10-02 @ 23:54:27
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: anna

Mitt ex har fibromyalgi..så jag förstår vad du gårigenom..jobbigt! Man kämpar & kämpar..du är duktig som orkar..vet hur det är att va så himla trött att man somnar stående..he he..kraamizz!!

2006-10-03 @ 08:33:45
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Åsa/SOLSICKAN

Var rädd om dig,ingen annan är det!!!!!
Driv inte dig själv för hårt(säger jag som driver mig själv till graven)Jag vet hur man ska göra men fixar inte att göra det själv!
Ha det bra!
Kram!

2006-10-03 @ 12:04:41
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Pia lotta

Lilla Nillan gör nu lite roliga saker, då du inte jobbar. Förstår det är ett jobbigt arbete du har.
Fibbe han är inte nådig nu.. ställer sej ivägen för massor, men visst ska man va glad ändå, det finns de som har det förbaskat mycket värre.
kram om än en försiktig sådan.. du vet vi som är drabbade tål ju inte så mycket..

2006-10-03 @ 14:58:11
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nilla

Tack för omtanken, alla goa nätvänner. Kram på er.

2006-10-03 @ 17:02:15
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback