Barnbarn på besök

Milton på besök

Har ni sett vilken goding. Skrattar åt morfar.

Har haft en bra dag. Sovmorgon, började kl 9.30. Ut i skogen direkt. I dag med stora barnen, "Äventyrarna." Efter en liten promenad i skogen så satte vi oss och åt matsäck. Sen placerade vi ut alla barn på sittunderlag på olika platser i skogen. Där fick dom sitta alldeles tysta och lyssna på alla ljud som finns i skogen. Och just då ringer min mobil (som nästan aldrig ringer annars på arbetstid) Det var lilla mamma som bara ville tala om att pappa och hon skulle åka till min moster under dagen. Bara så jag inte skulle bli orolig om jag ringde och ingen svarade. Hon är väl för söt :-)  Men det blev ju i alla fall ett extra  ljud i skogen. Sen la vi ett rep runt en sten och där fick dom en och en berätta vad dom såg innanför repet. Nån såg mossa, en annan björnmossa. Nån såg flera blad, en annan såg bara ett blad och en tredje såg ett blad med vatten på. Det var barr, kottar och pinnar. Och någon såg faktiskt också stenen. Jätteroligt att höra vad dom upplevde med sina sinnen.

På väg hem såg jag först en olycka, det var både brandbil och ambulans. Otäckt. Man blir alltid illa berörd. Får mycket tankar i huvudet.

Men en sån lycka att sen få se dottern och killarna komma gående efter vägen, strax innan jag var hemma. Skyndade mig ut med hundarna och gick sen ner till dom. Ville bara titta och gosa lite med dom. Dom hade redan bestämt att dom skulle komma upp till oss och fika, William ville träffa mormor och morfar. Så jag gick hem och skyndade på med middagen och sen ringde det strax på dörren. Det blev stimm, stoj och skratt. Och tänk att den lille har börjat skratta och försöka prata, det är ju för underbart. Tänk så fort det går. Alldeles nyss låg han ju i Malenas mage.


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Vi har också varit i skogen idag..vi plockade material för att ha till vår saga Bockarna Bruse, vi ska bygga upp exteriören.
Sen lekta vi sagan i skogen, väldigt uppskattat och vansinnigt roligt!

Jag är avis på dig som kan träffa dina barnbarn så ofta...suck!
Kram

Postat av: Åsa

Ja,den där bebistiden går fort,i allafall när man tittar bakåt!
kram på dig!

2006-10-12 @ 09:13:18
URL: http://solsickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback