Rondellhund

Rondellhund

Ja dessa rondellhundar. Dom finns lite överallt nu. På väg till jobbet står det en riktig ful en i en rondell. Men denna fick jag skickad till mobilen av syrran i Skåne. Hon har varit så besviken över att hon inte sett någon. Men nu har hon tydligen det. Fick meddelande på telefonen just när jag skulle gå hem och kände mig trött och hängig. Fick mig ett gott skratt när jag såg denna. Tack syster yster ;-)

Är fortfarande trött och hängig. Sover dåligt och det gör ju inte att  man blir piggare heller. Och nu har vinterkräksjukan börjat härja på jobbet. En arbetskamrat gick hem idag, och några barn är hemma. Vår förskoleansvarige gick och delade ut hela vitpepparkorn till oss. Nån som har provat? Det sägs att det hjälper, man ska svälja ett par tsk hela korn med vatten. Har hört det förr, har provat nån gång men då bara ett par tre korn. Hörde det första gången av en dagmamma som jobbat många år och aldrig haft maginfluensa. Vet inte riktigt vad dom kan ha för effekt . Men tron kan ju som bekant försätta berg. Så vi får se hur det går. Håll tummarna!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Paula

Mycket intressant! Har aldrig hört om vitpepparkorn, ändå tycker jag att jag läser mycket om hur man botar eller förebygger olika krämpor!
Hoppas nu verkligen att det hjälper. På Falu lasarett har dom tvingats stänga flera avdelningar pga kräksjukan, den verkar bli allt vanligare!
Vi var in till stan (Ludvika) idag och jag har läst att det ska finnas rondellhundar där också. Nu åkte vi aldrig in till centrum utan handlade i ett handelsområde. Jag tycker idén är kul! Hoppas hoppas du får sova riktigt sött!

Postat av: Gunvor

Den hunden tycker jag var riktigt fin. Har sett några fula varianter häromkring. I alla fall så vet jag många som säger att vitpepparkorn är effektivt mot magsjuka. Jag själv har inte provat.
Jag kör med wwhisky i förebyggande...Det tror jag på . Det dödar alla bakterier.
Hoppas du klarar dig. Magsjuka är inge kul.

2006-11-30 @ 19:27:36
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Anna

Jag säger som Gunvor...whiskey är bra. Sen säger en del att det är bra att dricka cocacola, men det är jag skeptisk mot...Anna

2006-11-30 @ 20:40:46
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Milla

Rondellhundar ja.... här finns de i var o varannan rondell!!! Åkte till Ikea häromdagen och då stod det två "dalmatiner" och försökte göra flera små rondellhundar... *haha*

Jag har hört att man ska ta vitpepparkorn med cocacola! 10 hela vitpepparkorn och ett glas cola.... Sen om det funkar vet jag inte...

KRAMIZAR!!!!

2006-11-30 @ 23:25:32
URL: http://elmida.se
Postat av: Åsa

Der där med pepparkorn har jag hört talas om och har testat.Men jösses vad jag fick ont av min magkatarr!!
Jo,här i skåne har vi oxå rondellhundar, jag tycker det är ganska kul faktiskt!
trevlig kväll!
Kram!

2006-12-01 @ 11:46:04
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Pia lotta

En sån där fuling har vi oxså här, alltså hunden. Vår står mitt i rondellen på väg till Maxi stormarknad.. Gräsliga och jag undrar vad det där ska va bra för.. bara en kulig grej eller..
Sköt om dej du är inte ensam om att vara trötter nu.
Kolla Idol final ikväll. Kram

2006-12-01 @ 18:15:17
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback