Min söndag i ord & bild

Havanna badar

Började med en god frukost framför tv:n och Tilde på Nyhetsmorgon. Rätt som jag satt där i godan ro så for
Anna och Crimson förbi fönstret med en väldans fart. Tyvärr så hade jag inte kameran i närheten annars så hade jag nog försökt ta en papparazzibild på dom. Inte hade jag nyckeln till altandörren i närheten heller så jag kunde öppna dörren. Lite snopet. Men det kanske blir fler tillfällen. Vi känner ju inte varandra utan har bara upptäckt att vi bor väldigt nära. Jag skrev ett inlägg hos Anna en gång i begynnelsen för jag såg att vi bodde i samma kommun. Festligt eller hur. :-)

Men sen så satte jag fart. Hundvård, blir ju ganska ofta när man har såna små lurvbollar som jag.

Havanna i torken

Här sitter Havanna i torken.

Fönad och klar

Fönad och klar, ganska fin va?

Oskar & Milton

Malena kom över och fikade en stund. Milton passar på att sitta vid datorn med Oskar. Det ska börjas i tid.

Lingonbullar

Sen blev det bullbak, dom berömda Lingonbullarna. Mamma och pappa fick sista påsen från förra baket.

Lingonsylt & Hälsobröd

Och sen två burkar med hemkokt lingonsylt och en jättegod och nyttig hälsolimpa.

Ja som ni ser så blev det som vanligt för mig, behöver jag säga att jag skulle behöva en till helg att vila upp mig på. Nån som hört det förr kanske ;-)

Nu vankas en sen och mycket enkel söndagsmiddag. Stekt ägg, kalkonbacon och en svampmacka (trattisar så klart) och till detta ett glas rött. Enkelt men himla gott. Speciellt när man blir serverad som jag alldeles strax blir.

Ha en bra vecka alla.............

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: pimpim11

Vad du har varit duktig idag och fått mycket gjort.
Kan du vara stolt när du lägger dig ikväll.
Vad hunden blev söt nyfixad. men vilket jobb. /pimpim

Postat av: Åsa

Jag känner igen det där.......allför väl!
vad dom ser ynkliga och skamsna ut när man har blött ner dom........men fina blir dom när det är klappat och klart!
Ha det bra!
Kraaam!

2006-11-13 @ 08:07:57
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Anna

Det är ju sånt jobb med dom hundar som har sån päls som verkligen måste skötas..är man bara noggrann som du är då blir det ju sällan tovor..;)
Jo jycken hade bråttom igår..ville inte prata med den tjuriga tiken i skogen..he he.attans att du inte hade en kamer tillhands?? Hade vart kul...
Vi lär nog stöta på varann..jag brukar gå där ibland..ha en bra dag!!

2006-11-13 @ 09:13:21
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Snurran

Så fin vovve..!

2006-11-13 @ 10:44:26
Postat av: Pia /Teo

Ja du är då sannerligen ALERT med stora bokstäver..
Idag ingentibget för mej.. Hade helst dragit täcket över huvudet denna dag..
Vad jag gjort är i princip.. beställt bussresor till Bordershop och Ullared.. plockat med disken från lördags.. satt in och allt det där (återställt med andra ord) Bäddat rent i sängarna och bloggat.. nu blir det kaffe..
Hej svejs

2006-11-13 @ 14:19:04
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Paula

Nämen jösses vilka festligheter det blir nästa helg! O det tar på krafterna...hoppas kameran är laddad på dop o födelsedag!
Ni blir ju fler som kan hjälpa till o det är ju bra, hoppas du kan ta det lugnt nu i veckan...
Finns det nåt ynkligare än en blöt vovve? Nä det tror jag inte, fast slutresultatet var ju finfint!
Kram

2006-11-13 @ 18:15:57
URL: http://paulaz.se
Postat av: Zassi

Vilken skillnad det blev på vovven :-) Vad mycket du har hunnit med!! Och bullar igen! Kan du inte skicka över en påse...

2006-11-13 @ 21:08:09
Postat av: Ninni

Och du grejar och grejar!!
Vovven såg heldeppig ut när han var blöt men han blev jättsöt när han var klar!!

2006-11-14 @ 19:24:48
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad hunden såg ledsen ut, när han var blöt! Hoppas han blev gladare sedan!

2006-11-14 @ 22:24:15
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!

Vilken söt vovve du har =)

//Jenna

2006-11-20 @ 21:17:00
URL: http://jennajo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback