Ljus i vårt hus

Ljuslyktor

Ja i dag är det så mörkt och ruggigt så man måste tända ljus. Vilket ju är väldigt trevligt. Är glad att jag inte jobbar i dag i alla fall.

Men ute har jag varit. Började dagen med en långpromenad. Tog på mig ordentligt med kläder och kopplade Joy. När vi kliver utanför dörren så ösregnar det. Men har man bestämt sig för en långpromenad före frukosten så är det bara att ge sig iväg. Och trots regn och blåst så var det jätteskönt. Vi mötte bara några enstaka morgonflanörer. Men sen var det skönt att komma in i värmen och äta frukost.

Satt i soffan och tittade på tv, Nyhetsmorgon. Sen blev  det några telefonsamtal, mamma fick en liten stund. Hon var pigg och klar i huvudet, roligt att prata med henne. Vi planerade inför det stora kalaset nästa helg. Pappa fyller 95 år, och vi ska ha kalas här hos oss så slipper dom allt besvär. Syrran och tre av barnen kommer från Skåne på torsdag em och de två äldsta tjejerna kommer på lördag morgon. Jag har semester på fredag så vi ska handla och fixa en massa då. Vi blir ca 20 personer här i vår lilla lya. Men finns det hjärterum.......Ska bli så roligt :-)

Och på söndan (nästa helg) så ska Milton döpas. Allt på en gång.

Så i dag har det inhandlats doppresenter, kläder till kalaset och dopet. Jag har varit till centrum och beställ tårtor, ringt till Ingelsta kalkon (Söderhallarna) och beställ smörgåstårta. Och sen var den här dagen nästan till ända. Det var alldeles mörkt när jag kom ut från centrum.

Nu kikar jag på "På spåret" första resan gick till Österlen och Simrishamn. Härliga bilder, längtar. Men så dåliga dom är på frågorna om Simrishamn och Österlen, jag leder :-)

Ska försöka få en stund till att läsa också. Har en "feelgood-bok" på gång, Gud på en Harley-Davidson av Joan Brady.

Gud på......

Trevlig Helg

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: pimpim11

Vilken rolig helg ni har framför er för visst är det roligt med såna sammankomster men man är bra slut efter dom. Vad kul att få ha sin pappa kvar så länge. Och så dop på söndag det är mysigt. /pimpim

Postat av: Åsa

Mycket på gång........!
Men det är ju bara kul saker,ha det bra!
kramen!

2006-11-12 @ 10:10:24
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Anna

Ha ha ..va kul!! Då har du sett Crisse in action..vi fick bråttom för att vi mötte en argsint tik i skogen & ville inte att han skulle råka ut för den..då såg du att jag hade "pudel" krull som stod åt alla håll..he he..du vet ju hur man kan se ut när man går ut med hunden..ha ha ..
Ha det gött.. ;)

2006-11-12 @ 11:51:07
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Anonym

Har du provat Ingelsta på Hummlegårdsgatan ? Tycker att den butiken är bäst.

2006-11-12 @ 13:08:20
Postat av: Nilla

Svar till ? / Nej den har jag inte provat. Bara Söderhallarna, Uppsala och sist men inte minst Ingelsta på Österlen. Den bästa, så klart.

2006-11-12 @ 13:25:01
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Ninni

Oj hela 95 år det var inte illa, va mysigt att ha kalas!
Inte visste jag att du och Anna bodde nära varann...där ser man!

2006-11-12 @ 17:21:34
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna

Ninni: Jag har bott på gatan nedanför Nilla förra vintern!..Sen flytta jag hit..men vi känner inte varann,det va Nilla som skrev på min blogg..hon hade sett att vi kom från samma kommun..ballt va?
Sen kände jag igen området hon hade fotat i..;) eller visst va det så?

2006-11-12 @ 17:43:41
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Pia lotta

Trevligt trevligt.. En massa som ska hända ser jag.
Regnet öser här oxså och eftersom det var fest här igår så såg jag inte På spåret om Simrishamn.. Österlen, synd det.
Ha de gott tjingeling

2006-11-12 @ 18:26:44
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nilla

Anna & Ninni: Precis så var det, festligt eller hur.

2006-11-12 @ 18:27:42
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback