KALAS

106620-162

Min systers stora tjejer.

106620-163

Huset fullt.

106620-164

Min syster och pappa.

106620-165

Malena och Jimmy.

106620-166

Oliver hjälper gammelmorfar att öppna paket.

106620-167

Ungdomarna.

106620-168

Erika och Daniel.

106620-169

Den goda smörgåstårtan från Ingelsta på Söderhallarna.

106620-170

Carolina är bebissugen.

106620-171

Moster, mamma och pappa.

106620-172

Vi äter och äter, mums vad det var gott.

106620-173

Syster och jag.

106620-174

Det var dukat både här och där.

106620-175

Alla ville ha en stund med Milton.

106620-176

Tårtorna, en till pappa och en till mamma. Som har namnsdag på pappas födelsedag. (som egentligen är i morgon 21/11)

106620-177

Malena och Milton.

Ja nu har vi kalasat i flera dagar. Men åh, så trevligt vi har haft. Syrran och jag har flängt runt och handlat och fixat. Lagat god mat och tagit ett glas vin varje kväll sen i torsdags, så mysigt. Men nu blir det vatten till maten ett tag. Vi har bott trångt och en del har väl sovit lite dåligt, men roligt har det varit. Ungdomarna gick ner till Pizzerian en kväll och åt där. Annars så satt dom mycket framför datorn och spelade.

Och i går var det dop. Dom bilderna kommer en annan dag. Och nu är jag hemma från jobbet. Jag höll inte så länge som jag hade tänkt mig. Kände mig lite småförkyld i förra veckan , men tänkte att jag skulle ta mig igenom helgen och början på veckan. Det är ju pappas riktiga 95-årsdag i morgon och jag tänkte åka dit då. Det kommer lite släkt och grannar. Min moster har lovat att fixa med tårta men jag hade ju tänkt åka dit efter jobbet i morgon och hjälpa henne. Men nu kan jag ju inte åka dit och smitta ner gamlingarna. Sen har jag ett utvecklingssamtal på onsdag som jag hade velat klara av innan jag stupade. Men man rår inte över sånt själv, tydligen. Så nu har jag legat i soffan och läst , stickat och sovit. Har haft en liten varm och gosig hund på magen som värmedyna.

Om jag orkar så tar jag en liten bloggrunda senare i eftermiddag.

Ha en bra vecka :-)

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Åsa

Vad trevligt ni verkar haft det!
Kramen!

Postat av: Anna

Men guuud vad gott allt såg ut...*mums*..dom där tårtorna är ju kanon ;)) sen kan jag tänka mig att smörgåstårtan va superb????
Vet att det kan vara trångt i dessa lägenheter men finns det hjärterum så finns det...
Va kul att ni kunde samlas alla !!! Kraaam...

2006-11-20 @ 16:44:24
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Pia lotta

Jo men vad kul med alla samlade.. visst blir det kalasigt med alla barnana och allihopan.
Fotona talar sitt eget språk.. tack för du delar med dej Nilla. Viss likhet med syster yster din eller??
Måste vara hur roligt som helst med en syrra.. jag har bara två bröder.
Ha de gott och duuuuu nu är det just nybloggat hos mej om du är intresserad av mina tankekorn.
Stor kram till dej

2006-11-20 @ 17:04:25
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ninni

Va mycket fina kort du har tagit..måste ha tagit en evighet att lägga in!
Se till att bli frisk nu..kramen

2006-11-20 @ 18:13:47
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilket trevligt kalas ni verkade ha! Skoj med fullt hus! Smörgåstårtan ser underbar ut!

2006-11-20 @ 21:11:32
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Zassi

Hej Nilla! Åå vad det ser trevligt ut :) Och fina kort! Vilken lycka! Det är härligt med såna här kalas när det får vara trångt och alla sitter överallt och kanske till och med sover lite här och där. Vin varje kväll - som en riktig semester!
Återkommer :) //Z

2006-11-21 @ 08:40:55
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: pimpim11

Vad trevligt att få vara med på ett litet hörn genom dina fina bilder. Visst är det kul att träffas alla så där äta gott och umgås.
Din syster och du var ju lika.....(som bär)
Nu får du vårda dig själv och krya på dig och gå inte tillbaka för tidigt.
/pimpim

2006-11-21 @ 13:30:49
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Åsa

godnatt kram till dig!

2006-11-21 @ 18:34:20
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Anna

Vad härligt med så mycket folk och i alla åldrar dessutom. Är det rostad lök på utsidan av tårtan, eller? Helga hade namnsdag sa du....då glömde jag gratta min lilla ponny, hon heter Helga von Brakel. Anna

2006-11-22 @ 06:47:49
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Anna

Hallå i stugan?? Hoppas allt är bra? Usch jag har sån värk just nu..hur är det med dig? Vädret gör att det blir så här...*bläk*

2006-11-22 @ 14:45:06
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för alla varma mysiga bilder! Tänk, det är ju just detta som jag bloggade om, att jag önskade man hade kvar några ur dom äldre generationerna...
Men dottern min har brutit trenden, dvs. ett barn/en dotter per generation, dottern är enda barnet, jag är enda barnet, mamma var enda barnet o mormor var enda barnet (ovanligt på den tiden!) Men som sagt dottern har producerat två grabbar o en dotter, så om tjugo år om man får vara med, ja då är huset fullt!
Kram

2006-11-23 @ 19:50:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback