Bloggare, eller?????

106620-182

Är det så här illa? Kan vi inte lämna datorn ens när vi går på toaletten?
Men visst blir det lite för mycket ibland.

Men nu när jag är hemma så är det ganska bra. Har lyssnat på lite musik och letat recept till helgen och veckan. Ska försöka få ihop en matlista till gubben. Det är oftast han som handlar.

Har ringt till jobbet och sagt att jag kommer på måndag, hur nu det ska gå. Men jag är inte tillräckligt sjuk för att åka till vårdcentralen och bli sjukskriven (tror jag)  Men inte heller så frisk så jag känner att jag orkar jobba. Men jag har ju helgen på mig. Men när man jobbar på ett så litet ställe som jag gör så har man hela tiden press på sig att komma tillbaka. Tyvärr. Men jag ska försöka åka ner till centrum och köpa lite piggelinpiller på hälsokosten.

Sen är det ju så mycket man ska göra nu. Byta till julgardiner, baka, steka köttbullar, köpa julklappar, skicka julkort mm mm. Men det får bli som det blir med den saken. Jag tycker att jag har krympt ner julfixandet så mycket det går. Men konstigt nog så brukar det bli jul i alla fall. Jag är så barnsligt förtjust i julen och önskar att jag orkade fixa såna där riktiga jular som man hade som barn. Men det är ju andra tider nu. Min mamma var ju hemmafru och hade tid att fixa med allt.

Nu ska jag ta mig lite lunch och sen ska jag sticka lite på Malenas halsduk eller läsa lite i boken. Den är väldigt bra.

Ha en trevligt fredag/idol-kväll. :-)

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Malena

Ha ha. Vilken rolig bild. Kul att vi bloggade om samma ämne. Jag sitter också och försöker plita ihop en matlista som sambon får handla på hemvägen. Har bara kommit på en sak: Ny ost, då jag förstörde den andra genom att lämna den framme förlänge, helt övertygad om att det behövs mer, men det står alltid still i huvudet när man sak göra en handlingslista.
Du måste fota halduken du stickar till Malena
Kram ma
Kram M

Postat av: Nilla

Malena: Min lista är snart klar. Och visst ska jag fota Malenas halsduk. Kram

2006-11-24 @ 16:21:53
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: pimpim11

Ja nu börjar man känna sig lite bunden vid datorn det är så mycket man kan använda den till.
Apropå julen så minns jag att min mamma skurade golvet det sista hon gjorde innan hon gick och lade sig kvällen innan jul.
Vi var sju barn så hon var väl tvungen att ta det när alla sov.
Sen minns jag att vi provsmakade julskinkan på kvällen innan på hård smörgås och med senap på.
Och det gör vi nu med samtdigt som vi tittar på uppesittarkvällen.
Ja minnen är många. Hoppas att du blir bättre under helgen så du inte går tillbaka för tidigt. kram pimpim

2006-11-24 @ 17:27:13
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Ninni

Blir du inte bra...hoppas du piggnar på dig i helgen. Och jag vet precis vad du menar..ständigt dåligt samvete om man är sjuk!!
Krya på dig, kramen

2006-11-24 @ 17:56:33
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Åsa

*asg*Snacka om beroende!!!!
Krya på dig.....ha en så bra kväll du kan!
kramen till dig!

2006-11-24 @ 18:09:03
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Anna

Ha ha ha ..nästan som jag..men jag har ingen bärbar så det blir nog svårt..kan dock erkänna*motvilligt* att jag har alltid mobilen tillhands-även på toa..*rodnar*..vet att det är fler som gör så men man vill inte erkänna det...
Hopplöst när man är "mittemellen" sjuk..krya på dig i helgen..kraam!!

2006-11-24 @ 18:39:50
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Carina

Näe stackarn! Hoppas du blir frisk snart!

Ang ditt inlägg om att ta med sig datorn in på dass... Har man börjat blogga så är det kört. Knakse blir det bloggande inne på dass också i slutändan.

2006-11-24 @ 20:28:41
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Zassi

Hihi.. nää, riktigt sådär är det nog inte :) Eller?
Hoppas du piggar på dig till på måndag!
Jag hoppar över mycket i jul, jag köper färdiga köttbullar, har inte skickat julkort på säkert 2 år, även fast jag tycker att det är väldigt roligt att få - men jag ringer istället.. får se hur jag gör i år, fick en massa kort ifjol (kan det vara en pik?) men det ska finnas tid oxå och som du skriver så kommer julen ändå :) Ha det bra//Z

2006-11-24 @ 20:49:49
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Ninni

Mår du bättre idag måntro...hoppas det och ha en sköön lördagskväll, kraaam

2006-11-25 @ 15:09:01
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback