Utmaning

106620-212

Anna kom med en utmaning om att fota det första man ser på morgonen, eller det första man ser när man går utanför dörren. Jag såg hennes utmaning nyligen, så det här blir lite fusk. Jag har ju varit uppe en bra stund redan. Så det blir det första jag ser när jag går utanför dörren. Men det blir på min baksida. Den här bänken står framför en syrenberså utanför vardagsrumsdörren. Ack om det vore försommar och syrenerna blommade.

Det här kortet är från samma plats, strax innan blommningen.

106620-213

I natt har jag SOVIT!!!!!! Som en stock, inte hostat en enda gång. Men nu på förmiddagen har jag hostat lite. Men jag känner mig piggare, tack och lov.

Har haft en lång skön frukost, nu har jag skickat i väg Kjelle till Coop. Det fattas en del i skåpen. Sen ska gästrummet göras i ordning. Vi får besök av Gretas uppfödare, hon ska på Hund 06 i Älvsjö i morgon och ställa ut sin ena Championtik. Jag skulle egentligen följt med som sällskap, men avstår. Dels tror jag inte att jag orkar och det är så himla mycket folk och oväsen där. Massor med nya bacillusker som kan hoppa på mig. Och det vill jag inte.

I kväll ska vi i alla fall ha det trevligt, äta god mat och dricka vin. Och prata, prata, prata, prata. Mest hund så klart ;-)

Vi får hämta hem Greta till Jul om vi vill. Få se om vi har möjlighet till det. Det är ju så mycket nu och resan fram och tillbaka tar ju en hel dag i anspråk. Annars kommer hon efter nyår, för då kommer Monica ner igen.

En trevlig helg önskar jag alla.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: carina

Vilken mysig uteplats.

Tack för att du håller tummarna. Jag är full av förväntan på antagningsbeskeden. Önskar dig också en trevlig helg!

Postat av: Paula

Heej! Oj va du varit flitig här i bloggen fast du är sjuk o allt...
Milton är supersöt! Mitt äldsta barnbarn frågade just på chatten om han får komma hit på jullovet! Klart han får, synd bara att det inte finns en gnutta snö, nu får det hända underverk!
Dendär bänken, den vill jag ha! Precis en sån vill jag ha i min syrenberså!!! Är den i trä eller metall? Såg inte riktigt på kortet...
Va skönt att du inte drabbats av lunginflammation, jag har aldrig haft det men dottern fick det när äldsta barnbarnet bara var en vecka. Hon fick ligga på infektionskliniken med grabben en vecka, inget skoj!
Hoppas du är kry nog att mysa lite nu ikväll o imorgon. Vi myser vidare med kusarna! Kram

2006-12-09 @ 16:46:31
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula

Heej! Oj va du varit flitig här i bloggen fast du är sjuk o allt...
Milton är supersöt! Mitt äldsta barnbarn frågade just på chatten om han får komma hit på jullovet! Klart han får, synd bara att det inte finns en gnutta snö, nu får det hända underverk!
Dendär bänken, den vill jag ha! Precis en sån vill jag ha i min syrenberså!!! Är den i trä eller metall? Såg inte riktigt på kortet...
Va skönt att du inte drabbats av lunginflammation, jag har aldrig haft det men dottern fick det när äldsta barnbarnet bara var en vecka. Hon fick ligga på infektionskliniken med grabben en vecka, inget skoj!
Hoppas du är kry nog att mysa lite nu ikväll o imorgon. Vi myser vidare med kusarna! Kram

2006-12-09 @ 16:49:33
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Just det så ser det ut ja..ha ha ..va kul!! ses nästa vecka ..i skogen!

2006-12-09 @ 21:20:31
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Pia lotta

Ojsan det där glömde jag totalt.. första bilden alltså. ja jag säjer ju det jag glömmer för det mesta kameran. Det är inget att ta på precis i dessa grå trista, regniga dagar.. nu vill jag ha lite fin snö, men bara lite så man inte halkar. Kul att Greta kommer hem..
Kram

2006-12-09 @ 23:41:32
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: pimpim11

det glömde jag bort men det hade ju varit kul att fota men det var ju kul att få titta på vad du såg.
Annars en rolig ide om jag nu inte varit så glömsk. /pimpim

2006-12-10 @ 00:33:42
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Åsa

vad skönt att du äntligen har fått sova!!
Ta hand om dig!
kram på dig och ha en skön 2:a advent!

2006-12-10 @ 09:41:30
Postat av: Anna

Å vilken mysig trädgårdsvrå...Skönt att höra att du mår lite bättre nu. Ha det gott. Anna

2006-12-10 @ 09:50:29
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Anna

Å vilken mysig trädgårdsvrå...Skönt att höra att du mår lite bättre nu. Ha det gott. Anna

2006-12-10 @ 09:50:30
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja tänk om det vore försommar i stället för det här äckliga vädret. Men idag skiner faktiskt solen, kors itaket!
Bänken såg skön ut, sitta där och njuta av en kopp kaffe..härligt!
Skönt att du äntligen har blivit bättre, kraaaam

2006-12-10 @ 11:08:12
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback