SKIT också!!!

106620-205

Får man skriva så på bloggen, eller är det stötande ;-) Men just nu är det skit, så det så.

Har suttit flera timmar och försökt göra julfint här på min blogg. Ja det gick nästan i alla fall. Det var så julrött, grönt och ROSA. Fint värre! Hur jag än bytte och skrev in färgkoder överallt så fick jag inte till det. Så det var bara att gå tillbaka till det gamla. Massa jobb i onödan. Skulle legat och läst en bok i stället.

Och i går kväll gjorde jag julfint på hemsidan, gick det att ladda upp den då, icke. Det bara jävlas nu.

Och jag hostar så jag tror att jag går sönder. I natt var det grymt. När kl. var 3 hade jag inte sovit en blund. Och antagligen inte Kjelle heller.Så då gick jag ner i vardagsrummet och satte mig i min schäslong. Går inte att ligga ner. Där kan jag ju sträcka ut benen även om jag sitter. Jag slumrade väl till nån stund då och då. Men inte fick jag mycket sömn inte. Sen satt jag och småtittade på Nyhetsmorgon. Lite sen frukost fick jag i mig mellan hostattackerna.

När klockan var 11 tog jag stora vovven och gick ut i skogen.
Någon skulle ju kanske ta en promenad i "min" skog. Ja, ja det regnade lite, i alla fall i början av promenaden. Sen regnade det ganska mycket. Men vadå! Hundägare bangar väl inte för regn, vovven måste väl ut. Men det blir väl fler gånger ;-)

Nu ska jag stänga av datoreländet och lägga mig och läsa. Och apropå att läsa. Det var en intervju med författaren Susanna Alakoski på Nyhetsmorgon. Hon har fått august-priset för sin bok Svinalängorna. Jag läste den i början på sommaren. En mycket bra bok. Jag kopierade detta från min gamla blog.
Dags för boktipset igen:

En bok med mycket värme, humor och framför allt allvar. Lite dråplig emellanåt.

Svinalängorna av Susanna Alakoski  Så här står det på baksidan på boken:

Det var Karin som sa det till mig när hon badade skumbad.

- Din pappa är periodare Leena.

Hon dök ner i skummet och dök upp igen.

- Vad är en periodare för något?

- Det är någon som dricker i flera veckor.

- Är det som en slaktare eller snickare då?

- Nä inte precis...

Periodare.

Jag smakade på ordet i munnen.

Inte så illa.

Och bättre än mördare i alla fall.

En period började på sista dagen med rengjorda skåp, fyllda brödkorgar och varm choklad. Den kom som en chock varje gång.

"Ett nybyggt bostadsområde i Ystad fylls med invandrare och låginkomsttagare under 60- och 70-talen. För Leena och hennes finska föräldrar är den nya lägenheten höjden av lyx: tre rum, balkong, parkett. Det här är Leenas berättelse om Svinalängorna - en kärleksfull och gripande berättelse om människors utsatthet i en vardag som sakta faller samman. En drastisk skildring av hur kaos pågår mitt i småstadsidyllen. Och hur det besegras av tre tjejkompisar med talang för överlevnad."

LÄS DEN!!!!!!


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Paula

Joo man får säga shit när det skiter sig! Eländes elände, det går ju knappast att ha en julsida med rött, grönt och rosa, hihi! Fast vore ju originellt förstås!
Stackars dig med sån hosta! Och stackars gubben som blir störd...i sin nattsömn
Läser du nåt bra just nu? Kram

Postat av: Zassi

Rött, grönt och rosa.. hmm, men det kanske va bra att du inte fick till det då :)
Boken verkar spännande, jag är periodare - ja böcker alltså..
Krya på dig! :) //Z

2006-12-05 @ 18:01:38
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilka fina lyktor!!

2006-12-05 @ 18:07:01
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anna

Halloj..jag va i skogen 45 min..he he..vi går om varann...får stämma träff...;))

snygga lyktor!!

2006-12-05 @ 18:26:03
URL: http://enmassatrams.blogg.se
Postat av: Nilla

Anna: Att vi ska gå om varandra hela tiden. Jag var ute vid 11-tiden med stora vovven och vid 15-tiden med dom små.

2006-12-05 @ 18:31:08
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men din stackare har du sån hosta fick du inte antibiotika??
Be Anna komma hem till dig och att hon tar med sig sin systerdotter, hon är en hejare på datorer hon fixar din blogg på en blink!!
Det är hon som gjort min header på min blogg!

Krya på dig nu...kraaaam

2006-12-05 @ 19:10:11
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Gunvor

Jag vet också vad hosta är för något. Jag höll på i 5 veckor i höstas.Säger bara stackars dej (er).Det är jättejobbigt!!
Jag tycker att din blogg är fin nu oxå.
Krya på dej !!

2006-12-05 @ 21:23:39
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Anna

Tror jag har hört talas om boken du skriver om...jag läser mycket böcker mellan "plugg-litteraturen" Älskar verkligen böcker! Nu har det mest blivit deckare ett tag, då de ju är rätt lättsmälta. Vad besvärligt du verkar ha det med hosta och dant....du får se upp för lunginflammation. Krya på dig. Anna

2006-12-06 @ 06:35:16
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Åsa

Fy vilket envist skit du har åkt på!!!
Hosta är ju så jobbigt att ha!
Och jag ska hålla utkik efter den boken,jag är ju inne i en läsperiod igen!
Ha det så bra du kan med hosta och så!
Kramen på dig Nilla!

2006-12-06 @ 09:31:48
URL: http://solsickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback